Inlägg från: Anonym (Fd malisfamiljemedelm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fd malisfamiljemedelm)

Hur lär man sig tycka om sitt liv i en bonusfamilj?

2barnsmorsan skrev 2018-07-09 20:39:59 följande:
    Anonym (Det blir aldrig som man tänkt sig) skrev 2018-07-09 20:21:38 följande:

TS. Uppskatta det som du har, lär dig se det som är bra. Inget är perfekt. Det kallas livet.

Jag tycker exakt som ovanstående.

Ingen familj är perfekt. En kärnfamilj har minst lika mycket problem som en icke kärnfamilj.

Uppskatta vad du har. Var glad över det som är bra och fint och acceptera det som blev annorlunda. Ingens liv är perfekt och alla har motgångar och saker i livet som inte blev som det tänkt.
    Nej, en kärnfamilj har oftast inte minst lika mycket problem. Och i en kärnfamilj så är man en familj på riktigt.
    Att leva i en "låtsasfamilj" är inget riktigt familjeliv.
    Ess skrev 2018-07-10 08:43:51 följande:
    Håller med om det. I en kärnfamilj har man band till varann och i de flesta fall så älskar man varann oavsett vad.
    I en låtsasfamilj finns inte de banden och allt negativt tar på "tycka om kontot" som tillslut sinar totalt.
    Egna barn, andras ungar är inte bara påhittat.
    Så är det, det är inget att snacka om.
    Jag lärde mig aldrig att på riktigt tycka om hans barn, jag kände någon sorts acceptans men aldrig något mer.
    När vi skildes tyckte jag rent illa om speciellt den äldsta.
    Anonym (Julia) skrev 2018-07-10 11:41:35 följande:
    Underbart att ni skiljde er så hans barn slapp ha en hatisk människa i sitt liv. Hoppas ni inte fick några gemensamma ungar men om ni fick det hoppas jag att ditt ex har träffat en fin och vettig ny partner så de har det bra trots dig.
    Ta det lugnt. 
    Dessa ungar var inga småungar, dessutom bodde de inte alls hos oss. Förutom den äldsta som ändå bara låg i diverse killars sängar för det mesta.

Min son blev väldigt glad också när han insåg att tio år med dem var till ända. Inte för att han direkt lidit men han gillade dem inte heller.

Den gemensamma sonen vi fick flyttade förresten med mig. Så du behöver inte oroa dig för pappans ev nya fjällor.Hans syskon på pappans sida har inte hört av sig en endaste gång på över 15 år som det är sedan detta hände.
    De "barn" du vurmar så mycket över är alla i 30-årsåldern idag och bor inte med sin pappa. Vilket de för övrigt aldrig gjort.

Det var värst så du tog i förresten!
    Anonym (Mamman) skrev 2018-07-10 15:34:10 följande:
    Hon har rätt till sina känslor och lämnade.Alla kan inte älska andras ungar,särskilt när dom beter sig illa.
    Eller hur, synd att "Julia" inte förstår bättre.
    Hon känns som ett bortglömt barn som växt upp utan kärlek och nu försöker straffa andra för sina föräldrars tillkortakommanden.

Ska inte svara henne mer tror jag. Det är ingen idé att försöka med någon som är så ursinnig och hatisk mot en helt okänd person.
Svar på tråden Hur lär man sig tycka om sitt liv i en bonusfamilj?