• Äldre 9 Jul 22:34
    2388 visningar
    7 svar
    7
    2388

    När är bästa åldern att få barn

    När tycker ni är bästa åldern att få barn i? För/nackdelar? När börjar det bli svårt att få barn? Bör man börja fundera när man är 27. Vad tycker ni? Är livet bättre med barn än utan? Saknar ni någonsin erat ?gamla? liv?

  • Svar på tråden När är bästa åldern att få barn
  • Äldre 9 Jul 22:38
    #1

    Rent kroppsligt är det bra att vara 18-20 år. En stor fördel också om man tänker skaffa många barn. Däremot är ju inte alla mogna för det i den åldern. De har inte lekt färdigt än.

  • Anonym (öö)
    Äldre 9 Jul 23:33
    #2

    Jag tycker runt 55 är ganska lagom.

  • Anonym (.)
    Äldre 9 Jul 23:35
    #3

    Vid 61

  • Anonym (.)
    Äldre 9 Jul 23:36
    #4

    Det blir svårare att få barn för varje år som går. Fertiliteten börjar normalt sjunka redan vid 25 årsåldern

  • Anonym (H)
    Äldre 9 Jul 23:44
    #5

    Jag fyller 28 år i år och jag är redo för barn först nu. Har alltid velat ha barn, men nu är rätt tidpunkt för MIG! Så det beror ju på om du menar biologiskt eller mognadsmässigt. Snackar vi biologiskt så sjunker fertiliteten för kvinnor efter 25 år, som ovan nämnt.

  • Äldre 11 Jul 08:57
    #6
    Anonym (H) skrev 2018-07-09 23:44:55 följande:

    Jag fyller 28 år i år och jag är redo för barn först nu. Har alltid velat ha barn, men nu är rätt tidpunkt för MIG! Så det beror ju på om du menar biologiskt eller mognadsmässigt. Snackar vi biologiskt så sjunker fertiliteten för kvinnor efter 25 år, som ovan nämnt.


    Håller med - helt individuellt. Jag var inte redo förrän när jag var 31 och det tyckte jag var den bästa åldern för mig. Gällande fertiliteten - har ingen riktig bevis, men har märkt att i rätt så många förhållande om man börjar "tidigt", så är det ganska ofta att det dröjer med graviditeten (så som om man var inte redo rent fysiskt för det). Samtidigt ju äldre man blir, desto större chans för att få tvillingarFlört
  • Äldre 21 Jul 18:48
    #7

    Ja, det är ju så många faktorer som ska stämma. Jag är 26 och tycker väl egentligen att jag varit redo ett par år men sen ville jag ju ja en bra och redig karl att ha familjen MED så det la ju på några år ????

Svar på tråden När är bästa åldern att få barn