Dalarnas högskola
Hejsan!
Undrar om det finns någon här som går / har gått på Dalarnas högskola?
Är det bra/dålig?
Funderar på att söka dit men har inte hört så mycket om själva skolan..
Hejsan!
Undrar om det finns någon här som går / har gått på Dalarnas högskola?
Är det bra/dålig?
Funderar på att söka dit men har inte hört så mycket om själva skolan..
Jag själb bor nedanför högskolan och den är väldigt fin och så har inte hört något negativt av dem som gåt där men jag vet faktiskt inte riktigt. Vad jag hört så är det positivt...
Låter bra, tack för infot, bor du i Falun eller borlänge?
Finns ingen som går/ har gått där på forumet?
Jag vet några som gått där (inte jag själv) och jag vill bara "varna" för att vissa utbildningar vid nyare högskolor som tex Högskolan Dalarna inte är mycket värda när man söker jobb sen. Gäller i alla fall data-, ekonomi- och tekniska utbildningar som jag förstått det. Hur det är inom humaniora/vård vet jag inte men tänk dig för innan du tar lån för att läsa vid en skola som snarare stjälper än hjälper dig - om du pluggar för arbete alltså.
Lycka till!!
Jag läser till lärare vid högskolan Dalarna och jag tror inte det spelar så stor roll vid vilken skola du studerat inom den branschen. Jag gillar skolan eftersom den inte är så stor och därför får man bra kontakt med lärare och andra studenter. Det blir en personlig stämning eller vad man ska säga. Jag tycker också att många lärare är vana att lösa praktiska problem och det mesta känns flexibelt. Många som läser har barn och det verkar inte vara något problem. Jag väntar själv barn men har fått hjälp med information och att lösa situationen med skolan rent praktiskt med studieuppehåll osv.
Jag trivs väldigt bra!!!
Tack för alla svar.
Jag tänkte eventuellt söka till att bli gymn. lärare i sv & religion. Eller söka till kulturlinjen, får se
Måste ha i åtanke om man får jobb efter också...
Strawbaby: Vilken sorts lärare läser du till?
Jag läser till gymnasielärare med inriktning historia och svenska. Är inne på femte terminen nu. Läste historia A i Uppsala men fortsatte sedan utbildningen här eftersom jag aldrig trivdes där.
Vad kul att du trivs bättre nu
Hur är studenterna? Är de äldre, yngre eller blandat?
Jag har läst där, och jag vill verkligen varna. Ingen organisation, utbildningarna inget värda när man söker jobb. Det kunde hända att en kurs som egentligen skulle ha börjat inte gjore det för att det inte fanns nån lärare och sånna saker.
Lärarutbildningen ska däremot vara ganska bra har jag hört, och vara ganska väl ansedd!
Kristin Vitamin, vilken utbildning gick du?
Intressant att det finns så olika åsikter om samma skola
Jag började på Industriell ekonomi (tror inte den finns längre), men slutförde aldrig eftersom jag insåg att det var en ganska dålig utbildning. Jag började 2000, dvs när alla "nya" tekniska högskolor upplevde sina glansdagar. Nått år senare blev det lågkonjunktur inom industrin och de började skära ner.