Inlägg från: Akvc |Visa alla inlägg
  • Akvc

Vad ska ni rösta på i valet 2018?

Skulle tycka att det vore intressant att höra vad folk tänker rösta på, och berätta gärna erat yrke. Yrket är intressant eftersom många tar för givet att jag skulle vara vänster på grund av programmet jag studerar.

Jag kan börja:

20 år, tjej

Studerande på socionomprogrammet (kommer dock eventuellt byta program)

Väljer mellan Liberalerna och Centerpartiet

• Svar på tråden Vad ska ni rösta på i valet 2018?
  • Akvc
    Anonym (solidaritet och värme) skrev 2018-07-10 19:32:30 följande:

Deprimerande att faschismen blivit norm på FL och i Sverige. Tror det är dax att  konvertera till islam och gå hem till de små trollen med kanelbullar och en kram;)

Jag har inget emot att människor har olika politiska åsikter men då syftar jag på vänster eller höger. Däremot SD har jag ett stort problem med för det är ett nazistiskt parti som strider mot alla mänskliga rättigheter som idag finns. Jag accepterar att människor har en annan syn på exempelvis ekonomisk politik eller skolan men de mest grundläggande värderingarna är en helt annan sak och därför kan jag aldrig acceptera SD eller partiets vidriga anhängare.
  • Akvc
    Anonym (Sara) skrev 2018-07-10 19:45:22 följande:

man måste alltid dra upp det med SD motståndare som vägrar inse sanningen. Nej SD ÄR INTE ett nazistiskt parti

Jimmie Åkesson gick med i partiet när dem var öppet nazistiska och hade hakkors framme på sina torgmöten. En stor del av deras företrädare har spridit näthat på internet mot judar, svarta, invandrare, hbtq-personer. Det finns självklart företrädare för alla partier som har betett sig illa, men inget annat parti har samma problematik med att det är återkommande som SD har. Jag anser att SD ÄR NAZISTER och Åkesson är nästa Hitler liksom andra nazistiska partier runt om i Europa. Du har din åsikt, och jag har min, vi kan lämna det där.
  • Akvc
    Fjäril kär skrev 2018-07-10 20:25:42 följande: