Inlägg från: DrChocolate |Visa alla inlägg
  • DrChocolate

Hur mycket får ni i underhåll?

Hej!

Hur mycket får ni i underhåll?

Jag och barnets pappa har det gott ekonomiskt ställt, jag tjänar ca 60 000 och pappan ca 150 000 kr i månaden. Barnet är 1 år gammalt, och han är skyldig mig att betala från hennes födelsedatum då vi skilde oss strax innan, han lämnade mig ca en månad innan och närvarade inte äns under förlossningen. Jag har ensam vårdnad.

Han erbjuder 1900 kr i månaden. Jag har spenderat väldigt mycket på mitt barn, tror mer än den summan. Vad tycker ni, ska man acceptera den summan?

• Svar på tråden Hur mycket får ni i underhåll?
  • DrChocolate

Inkomsten stämmer, ingen mening med att ljuga här på fl.

Jag har satsat på att försöka bygga en bra relation men han vill inte ha ngt med sin dotter att göra.

• DrChocolate

När vi gifte oss så tjänade jag mer än honom...behöver inte vara en golddigger då jag har det det gott ekonomiskt ställt, hand pengar går inte till mig alls utan separat konto till mitt barn för senare bruk. I samband med skilsmässan och bodelning så förlorade jag mer ekonomiskt än han då jag gick in med mer än han.

Han var otrogen mot mig även när jag va gravid, och valde sen henne. Om han vill vara delaktig i hans barns uppväxt så hade jag aldrig krävt honom på en summa. Jag anser att hon borde ha något från honom, och detta är det enda jag kan kräva enligt lag.

Det är lag på att underhåll ska betalas, håller ni inte med så be om en lagändring...att det är helt ok att inte vara delaktig i sitt barns liv samt att inget underhåll bör betalas om mam inte vill .

• DrChocolate

Jag har en bra månadslön men jag jobbar för den också...jag plockar inte pengarna från ett träd

Svar på tråden Hur mycket får ni i underhåll?