Inlägg från: Johan H |Visa alla inlägg
  • Johan H

Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven

familjefar12 skrev 2018-07-11 10:22:32 följande:

Vad tycker ni om SD? jag har själv börjat få upp ögonen för detta parti som i min mening inte längre präglas av rasism utan av en mer konservativ syn på samhället och politiken? 

Jag funderar på¨att rösta på dom men är fortfarande osäker då kritiken mot dom är stark, vad tycker ni?

Jag delar din syn. Om du värdesätter konservativa värderingar som jag gör med social rättvisa i välfärden ska du rösta på SD.

M och KD är också konservativa i sin grund men tackvare att de frångår de nationella/kulturella och vår religösa identitet så är dom de ända alternativet.

De som anklagar SD att vara rasister är dåligt pålästa historian är en sak men nutiden viktigare. De är som S skulle kritiseras vara rasister för de stödde nazismen under 1940 talet eller V för att vara kommunister och älska Stalin och Lenin pga 1970 talet.

SD är ett nationaltisk parti som värnar Sveriges intressen och vår identitet. Först vår kultur och vårt folk sen andra vilket är sunt. Skall vi vara en välmående folk och land måste vi ta tag i brottsligheten(gängkriminaliteten) integrera invandrarna som är här nu inte fler, minska sjukvårdsköerna, förbättra ålderdomshemmen och förbättra skolan mm. Vänstern vill aldrig höra vad Jimmie säger ?för 1 miljon svenska kronor kan du hjälpa en på plats i Sverige men för samma summa 40 personer i sitt hemland. De är mycket effektivare att hjälpa på plats men vänstern har någon naiv föreställning att vi ska vara räddare i alla lägen trots att vårt land brister i många avseende tex som i brottslighet, sjukvårdsköer, sjunkande resultat i skolan samt ungdomar mår överlag met och mer psykiskt dåligt.
  • Johan H
    baralillatant skrev 2018-07-11 12:31:41 följande:

Det här tror jag är kärnan i varför SD har blivit stora.

Dom som röstar på SD har en alla hatar oss därför håller vi ihop mentalitet. Man vill inte höra andra åsikter eller fakta. Man känner sig lite tuff när man står på sig.

Okunskap är farligt, du bör öppna upp lite mer och checka av om du verkligen har torrt på fötterna i ditt val.

Mvh

Jag vill vända på frågan. Jag tror de snarare är ni som inte röstar på SD som har bristande kunskaper kring SD. Ni uppvisar flockbeteende följer flocken vågar inte ifrågasätta är fega för stå för er åsikt och gömmer er i era grottor och mobbar i grupp. De som sker mot SD är ren mobbing vi ska inte samarbeta de är rasister osv. Konstigt att ni aldrig kan hålla isär begreppen rasism och nationalism(att vara stolt över sitt land). Är alla inom vänstern kommunister, svar nej. Visst de finns rötägg inom alla partiled kolla på Mona Sahlin, Peter Hultqvist eller Anders Borg vad är värst rasism eller läcka med säkerhetsuppgifter till andra säkerhetstjänster, fiffla med skatt eller ofredande. De är lika illa allting. Men ändå vill inte rika sossar eller moderater bosätta sig i Rinkeby eller Angered de som så varmt talar om mångkultur så vilka är de största rasisterna egentligen? Sen kan man ju också ställa sig en fråga vad är värst vänstern mobbning eller SD såkalkade rasism vad är värst???
  • Johan H

Hycklare är vad ni andra är ni som går på SD städa rent framför egen matta först...

Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven