Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven

familjefar12 skrev 2018-07-11 10:22:32 följande:

Vad tycker ni om SD? jag har själv börjat få upp ögonen för detta parti som i min mening inte längre präglas av rasism utan av en mer konservativ syn på samhället och politiken? 

Jag funderar på¨att rösta på dom men är fortfarande osäker då kritiken mot dom är stark, vad tycker ni?

Jag tänker rösta SD i höst och jag springer inte runt och frågar folk om det är rätt eller fel.
  • tobbe01
    baralillatant skrev 2018-07-11 12:31:41 följande:
    Det här tror jag är kärnan i varför SD har blivit stora.

Dom som röstar på SD har en alla hatar oss därför håller vi ihop mentalitet. Man vill inte höra andra åsikter eller fakta. Man känner sig lite tuff när man står på sig.

Okunskap är farligt, du bör öppna upp lite mer och checka av om du verkligen har torrt på fötterna i ditt val.

Mvh
    Jag har noga tänkt igenom mitt val.
  • tobbe01
    NiMi12 skrev 2018-07-11 16:42:16 följande:
    Gemenskap? Där de gör skillnad på män och kvinnor? Sambeskattningen tex. I dagsläget tjänar kvinnor fortfarande mindre än männen. Gissa vem som då går vinnande ur en sambeskattning...just det, männen.

Jag ser ingen gemenskap i det.

Trygghet? trygghet på jobbet är de ju inte heller för eftersom de röstar mot nollvision inom dödsolycker på arbetet. Arbetsmiljöarbetet drabbas. Det är väl ingen trygghet?

Tillit? Har du missat alla de riksdagsledamöter som under den här mandatperioden har blivit dömda för brott. Ger det tillit?

Nä, läs på och se den stora bilden först.
    Om en manlig och kvinnlig sjuksköterska jobbar jämsides.....har han då mer betalt?
  • tobbe01
    NiMi12 skrev 2018-07-11 18:46:10 följande:
    Du missförstår mig, män har oftare ett högre betalt arbete. Inte att de skulle ha samma typ av arbete.
    OM det är så att fler män har högavlönade arbeten så beror det väl på att de utbildat sig och kämpat sig till det? Många kvinnor har förmånen att kunna välja att jobba deltid när barnen är små JUST för att dom har en man som tjänar bra.
  • tobbe01

TÄNK så mkt känslor och engagemang SD väcker. Det är vad som gör ett parti till ett vinnande dito.

• tobbe01

SOM jag längtar till valet då vi faktiskt får veta hur det går för SD. Jag tror de kommer att göra ett kanonval. De ligger i tiden och har en modern partiledare med BRAINS. Sossarna har ju inte riktigt lyckats där och de kommer göra ett uselt val.

Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven