Inlägg från: Tonårsmamman1 |Visa alla inlägg
  • Tonårsmamman1

Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven

familjefar12 skrev 2018-07-11 14:11:19 följande:
    Det första du skriver är en klockren konspirationsteori. här är deras principprogram för det verkar inte som att du läst den: sd.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf

Menar du att att var fjärde svensk är dum i huvudet och att DU står över den obildade pöbeln?? Jaha ok

Dom som vinner mest på SD politik är de som bor i utsatta områden, inte södermalm i sthlm. Det är därför SD är starka i trygghetsfrågan. Det är därför 25% av LO , dvs arbetarna, röstar SD.

SD vill inte nedmontera LAS, SD vill förändra LAS. Det kommer inte att bli vilda västern i Sverige om nu S fått dig att tro det.

Asylinvasndringen är den största satsningen som regeringen gjorde i höstbudgeten. Med SD kommer det inte att vara en stor asylinvandring, tillskillnad från hur S och M styr idag. Därmed kommer utgifterna att rent logiskt minska. Då är det inte konstigt om kommunerna också får mindre pengar i och med det minskade ansvaret.

SD vill inte införa marknadshyror. Det är en ren lögn. Läs på istället.

SD går inte till val på försämra något som du skriver. Det är en löjlig typ av argumentation som, tyvärr, är fullkomligt lögnaktig.

SD vill begränsa vinster i välfärden genom ännu hårdare kvalitetskrav. Problemet är inte att folk tjänar pengar, problemet är att alla verksamheter inte håller god kvalitet, vilket är något de ska göra.

SD:s miljöpolitik går ut på internationellt bistånd. Det är både biligare och har större positiv påverkan än att förbjuda sugrör.

Om du tycker att det stinker diktatur vet du inte vad diktatur. Läs principprogrammet istället för att snacka skit
    Hur menar du att utgifterna ska minska, redan idag räcker inte kommunens pengar och de som bor i kommunerna ska väl bo kvar där?
  • Tonårsmamman1
    familjefar12 skrev 2018-07-11 14:11:19 följande:
    Det första du skriver är en klockren konspirationsteori. här är deras principprogram för det verkar inte som att du läst den: sd.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf

Menar du att att var fjärde svensk är dum i huvudet och att DU står över den obildade pöbeln?? Jaha ok

Dom som vinner mest på SD politik är de som bor i utsatta områden, inte södermalm i sthlm. Det är därför SD är starka i trygghetsfrågan. Det är därför 25% av LO , dvs arbetarna, röstar SD.

SD vill inte nedmontera LAS, SD vill förändra LAS. Det kommer inte att bli vilda västern i Sverige om nu S fått dig att tro det.

Asylinvasndringen är den största satsningen som regeringen gjorde i höstbudgeten. Med SD kommer det inte att vara en stor asylinvandring, tillskillnad från hur S och M styr idag. Därmed kommer utgifterna att rent logiskt minska. Då är det inte konstigt om kommunerna också får mindre pengar i och med det minskade ansvaret.

SD vill inte införa marknadshyror. Det är en ren lögn. Läs på istället.

SD går inte till val på försämra något som du skriver. Det är en löjlig typ av argumentation som, tyvärr, är fullkomligt lögnaktig.

SD vill begränsa vinster i välfärden genom ännu hårdare kvalitetskrav. Problemet är inte att folk tjänar pengar, problemet är att alla verksamheter inte håller god kvalitet, vilket är något de ska göra.

SD:s miljöpolitik går ut på internationellt bistånd. Det är både biligare och har större positiv påverkan än att förbjuda sugrör.

Om du tycker att det stinker diktatur vet du inte vad diktatur. Läs principprogrammet istället för att snacka skit
    Skulle inte säga att det är en ren lögn.

https://www.di.se/nyheter/sd-oppnar-for-marknadshyror/
  • Tonårsmamman1
    familjefar12 skrev 2018-07-11 15:03:51 följande:
    SD satsar mest på välfärden av alla riksdagspartier. Totalt kommer kommer kommunerna att få mindre pengar asylinvandringen inte längre kommer att vara ett problem, men detta kommer även att kompletteras med ökade satsningar på välfärden.
    Menar du att Malmö kommun inte behöver lika mycket pengar nästa år om SD kommer till makten, fast de har samma invånarantal? De har ju ganska mycket problem i Malmö, så även om inga fler flyttar in där så behöver de ju mer pengar, inte mindre.

Vilka utgifter kommer att minska?
  • Tonårsmamman1
    familjefar12 skrev 2018-07-11 15:07:01 följande:
    Läste du ens själv artikeln? Oscar Sjöstedt sa att det kan vara intressant att fasa in en friare hyressättning, men han nämnde aldrig marknadshyror - just därför att det är uteslutet. En artikel är mer än sin rubrik
    Sverigedemokraterna har i dag inget förslag om marknadshyror, men Oscar Sjöstedt säger till Di att han är beredd att diskutera åtgärder som går i den riktningen.

Alltså, marknadshyror är inte uteslutet för SD. Han tar inte avstånd ifrån marknadshyror.
  • Tonårsmamman1
    familjefar12 skrev 2018-07-11 10:22:32 följande:

Vad tycker ni om SD? jag har själv börjat få upp ögonen för detta parti som i min mening inte längre präglas av rasism utan av en mer konservativ syn på samhället och politiken? 

Jag funderar på¨att rösta på dom men är fortfarande osäker då kritiken mot dom är stark, vad tycker ni?

Vilken kritik är stark, menar du?
  • Tonårsmamman1
    Crisp skrev 2018-07-11 21:30:20 följande:
    Nä, försäkringsläkarna godkänner bara inte den bedömning av arbetsförmåga som behandlande läkare gör.

Men detaljerna i detta är off topic och jag skrev mitt svar till signaturen NiMi12 som tyckte att förslaget på sambeskattning är dåligt.
    .

Jag ville visa på hur det förslaget vore ett jättebra förlag för vår familj, hur det skulle kunna få oss att "bli oberoende" av samhällets insatser för att framförallt min fru skulle kunna få ett drägligt liv. Jag ställde också ställde frågan om NiMi12  därmed kan förstå varför vi kommer att rösta på SD i höst.
    Så du tror att det kommer att bli  sambeskattning om du röstar SD? Vilka andra partier vill ha det (förutom KD, men de ramlar nog ut)?
  • Tonårsmamman1
    Crisp skrev 2018-07-11 22:39:47 följande:
    Vi. Vi är två som kommer att rösta på SD nu för första gången.

Får vi upp SD till 51% så lär det gå genom. Hjälper du till?

Annars är det förhandlingar som gäller. Givetvis hoppas jag att SD driver frågan då. För vår familj vore det en gudagåva. Bara att slippa stressen över att hon riskerar att bli fattigpensionär ...

SD+M+KD kan få egen majoritet. SD+M kan få egen majoritet beroende på hur andra partier ramlar ur. Jag hittar faktiskt inget om hur M står i frågan idag år 2018.

.
    Men jag ville också visa signaturen att förslaget är väldigt bra för många av oss. Jag förväntar mig inget svar på min fråga till signaturen men hade gärna haft ett civiliserat meningsutbyte om saken.
    Du tror alltså att M vill bilda regering med SD?

Ja, hoppet är väl det sista som överger människan.
  • Tonårsmamman1
    Port II skrev 2018-07-12 11:02:06 följande:
    Ta en titt ute i världen. SD är inte extremt på något sätt. Det är S, MP, V och Centern som är extrempartier.

Tröttsamt att mannga inte kan se utanför Sveriges gränser.
    Varför vill ett icke extremt parti samarbeta med extrema partier?

• Tonårsmamman1
    Port II skrev 2018-07-12 11:05:55 följande:
    För att få igenom sin politik.

Vad är viktigast? Vilka man samarbetar med eller att man får igenom sin politik?
    Så då spelar det ingen roll om de man samarbetar med är extrema?

Ja, så är det nog för SD, att de måste samarbeta med de som de ogillar, annars har de ingen chans.
  • Tonårsmamman1

a

Port II skrev 2018-07-12 11:08:33 följande:
    Nej, Expo är inte politiskt obunden.

Dock kan man använda Expo som källa precis som du kan använda Fria Tider. Problemet på FL är inte källornas kvalitet utan bristen på källor.

Både vänsterextrema och högerextrema grupper är ett hot i dagens Sverige.

Men inte större hot än att SD vill samarbeta med dom.
  • Tonårsmamman1
    Port II skrev 2018-07-12 11:19:10 följande:
    Det är bättre för Sverige att SD accepterar att samarbeta med extremistpartierna S, V, MP och C för att gå igenom sin politik.
    Jag trodde du skulle tycka det är bättre att Sverige inte hade några extrema partier i sin riksdag. Varför tar inte SD avstånd från extrema partier, de legitimerar ju dom om dom vill samarbeta med dom.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven