Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven

Pizza77 skrev 2018-07-11 16:10:08 följande:

Min röst faller på SD i höstens val. Anledningen är enkel, SD strävar efter ett samhälle byggt på gemenskap, trygghet och tillit, och en långsiktigt hållbar utveckling i Sverige.

Fast det går ju inte. Det som kännetecknar högerextremister är ju ett polariserat samhälle byggt på skräck och misstro och kortsiktiga quickfixlösningar som inte är några lösningar som att tömma landet på invandrare. Lite paradoxalt när att tömma landet på högerextremister skulle göra en verklig skillnad till det bättre.

Sedan är ju inte alla som röstar på ett högerextremistiskt parti själva högerextremister, men de godtar att de samlas under samma tak.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    familjefar12 skrev 2018-07-11 10:22:32 följande:

Vad tycker ni om SD? jag har själv börjat få upp ögonen för detta parti som i min mening inte längre präglas av rasism utan av en mer konservativ syn på samhället och politiken? 

Jag funderar på¨att rösta på dom men är fortfarande osäker då kritiken mot dom är stark, vad tycker ni?

Det kanske är din syn på vad som är rasism som har förskjutits till att passa SDs definition? Om du känner dig samhörig med SD så rösta på dem. Jag tycker det är jättebra att partier som SD finns så människor som gillar deras värderingar kan samlas där så man slipper dem i de övriga partierna där de en gång fanns.
  • nihka
    Pizza77 skrev 2018-07-12 08:47:42 följande:
    SD är dock inte ett högerextremt parti, det finns ingenting i deras partiprogram som är rasistiskt eller antidemokratiskt. 
    Jodå. Att de finns partier som är än mer högerextremistiska än SD förändrar ju inte det faktum att SD är ett högerextremistiskt parti om än åt det lightare hållet. Officiellt.

Höstens val kommer dock hjälpa SD rensa lite när de förlorar åt nya mer extremistiska partier som Alternativ för Sverige och Nordiska motståndsrörelsen.
  • nihka
    Moderator skrev 2018-07-12 11:30:36 följande:

Vi kommer rensa ur tråden då det inte är tillåtet att skapa dubbelkonton för att komma runt tidigare avstängningar.

Detta kan ni ha som en stående punkt åtminstonde fram till valet. 
  • nihka
    Port II skrev 2018-07-12 11:02:06 följande:
    Ta en titt ute i världen. SD är inte extremt på något sätt. Det är S, MP, V och Centern som är extrempartier.

Tröttsamt att mannga inte kan se utanför Sveriges gränser.
    Ja, det finns fler högerextremistiska partier i Europa nu än tidigare, men de blir ju inte mindre högerextremistiska bara för att de är fler.
  • nihka
    PiperHalliwell skrev 2018-07-12 23:16:04 följande:

Är tjej, 30 år, har universitetsexamen, är feminist och bisexuell. Varför jag nämner detta är för att det finns en felaktig bild av Sverigedemokraternas väljare som lågutbildade och i huvudsak män... typ folk som fyller i "livets hårda skola" under rubriken utbildning...

Jag är vänster ekonomiskt (bland annat) i grunden men jävligt invandringskritisk. Märk väl att jag icke skriver eller menar *invandrarkritisk*... för det är nåt helt annat. Mina åsikter har i princip noll med "ras" eller något "vi/dom" att göra. Det handlar däremot om saker som ekonomi. Kriminalitet. Trygghet. Integration. Allt utom just rasse-/nasse-grejen, egentligen...

Så jag är också kluven. SD har inte allt. Det har inget parti för mig. Men de törs ta i frågor om invandring och integration (som andra partier sen sakta, sakta börjar närma sig...) och det uppskattar jag. Så min röst går till SD även detta val. Det är en markering från min sida.

Intressant att du uppskattar SDs integrationspolitik med tanke på att de inte ens har någon.
  • nihka
    Moderator skrev 2018-07-13 11:07:21 följande:

FYI Dubbelkonton och konton som skapats för att komma runt varningar och avstängningar har stängts ner /Moderator

Har inte sett FL så effektiva mot SD-troll som nu på alla mina 10 år som medlem här!
  • nihka
    Moderator skrev 2018-07-13 11:07:21 följande:

FYI Dubbelkonton och konton som skapats för att komma runt varningar och avstängningar har stängts ner /Moderator

Går det också att räkna av alla dessa mulireggare med klara SD-sympatier från de omröstningstrådar där de går in och lägger en röst på SD varje gång de reggar på med ett nytt konto?

Det är ju så här SDs följare opererar på FL och andra nätsajter, man försöker se större ut än vad man är i förhoppning att det ska bli en självuppfyllande profetia.
  • nihka
    PiperHalliwell2 skrev 2018-07-13 12:23:31 följande:
    Trådens rubrik är ju att vara kluven till SD, och jag kände igen mig i det 
    Åkesson är kluven till sin egen politik. Från att ha varit emot samkönad familjebildning tycker han "nog" att det är mer OK nu när SD är ett större parti:

"När SvD Junior i helgen som gick frågade Jimmie Åkesson varför partiet inte tycker att två personer av samma kön ska kunna adoptera, blev svaret följaktligen ett annat än det skulle blivit för ett år sedan.

? Vi tycker nog det nu faktiskt. Vi har inte tyckt så tidigare men vi har blivit ett stort parti

När vi efter valet ska skriva om vårt principprogram kommer vi nog ändra oss."

• nihka
    KillBill skrev 2018-07-13 16:57:42 följande:

Läste att Jimmie Åkesson tappade 23 000 följare på Twitter på ett dygn (ett tapp på 25 procent)! Detta skedde efter det att Twitter rensat bort botar från systemet. Numer har Jimmie ungefär lika många följare på Twitter som vänsterpartiet

www.interasistmen.se/granskning/jimmie-akesson-tappade-23-000-foljare-pa-ett-dygn/
    Jag blir sååå himla förvåååånad!
  • nihka
    Crisp skrev 2018-07-25 10:58:52 följande:
    Ja absolut. Varför skulle vi ge upp hoppet? Vad är alternativet?

Och just idag:

www.facebook.com/photo.php&set=a.454072637097.245217.634047097&type=1&theater

"Någon ska alltid vara den som är först med att säga det som alla redan vet och tänker." 

"När jag från media för frågan, ?Kan du tänka dig att samarbeta med Sverigedemokraterna efter valet?? så kan inte svaret bli annat än ja. "

Det kommer att komma. Ju förr desto bättre.
    Staffanstop. Please.

Nej, M kommer inte att samarbeta på riksdagsnivå med SD.

Det verkar OTROLIGT svårt för SDare att fatta detta.

Överfört på kvinnor, visserligen sa hon nej, men jag tolkade det som att hon ville.
Svar på tråden Vad tycker ni om SD? är själv ganska kluven