• Anonym (Phone)

Han vill inte prata i telefon

Jag har under senaste tiden haft kontakt med en kille från en dejtingsida. Vi har skrivit en hel del samt pratat i telefon en gång. Tyckte det flöt på väldigt bra och skulle gärna prata i telefon igen innan vi ses, men han undviker ständigt detta och det gör att vi kör fast.

Jag vet orsaken till varför han inte vill prata så ofta, men jag tycker ändå att han borde försöka anstränga sig lite mer om vi ska kunna lära känna varandra på riktigt.

Han delar lägenhet med sin bror och han tycker inte om att prata sådana privata samtal när brorsan är hemma. Han vill göra det i fred och det förstår jag på sätt och vis, men jag har gett massa alternativ på hur han kan göra men inget duger.

Vad skulle ni göra? Har ni också svårt för att prata i telefon när andra är i närheten?

• Svar på tråden Han vill inte prata i telefon
  • Anonym (V)

Eftersom du gett flera förslag på lösning och han inte nappar tycker jag du ska påtala det och fråga honom : "handlar det här om något annat än att du inte vill prata i telefon? Är det så att du vill sluta ha kontakt?" Det kan inte vara så att brirsan alltid är hemma...

Visst är det skönt att vara helt ensam i sin lgh när man ska prata med eventuell dejt men bara det går att stänga dörren om sig tycker jag inte heller att det är några problem.

• Anonym (Hm)
    Anonym (V) skrev 2018-07-11 10:59:45 följande:
    Eftersom du gett flera förslag på lösning och han inte nappar tycker jag du ska påtala det och fråga honom : "handlar det här om något annat än att du inte vill prata i telefon? Är det så att du vill sluta ha kontakt?" Det kan inte vara så att brirsan alltid är hemma...

Visst är det skönt att vara helt ensam i sin lgh när man ska prata med eventuell dejt men bara det går att stänga dörren om sig tycker jag inte heller att det är några problem.
    Håller med
  • Anonym (ehm)

Värsta som finns att prata i telefon med tjejer. Vet flera killar som hatar och gärna undviker detta. Betyder inte att man inte gillar tjejen.

Om ni ska lära känna varandra, träffas irl.

• Fia 28
    Anonym (ehm) skrev 2018-07-11 11:23:22 följande:

Värsta som finns att prata i telefon med tjejer. Vet flera killar som hatar och gärna undviker detta. Betyder inte att man inte gillar tjejen.

Håller med till fullo. Alla gillar inte att prata i telefon, och det betyder absolut inte att man inte är intresserad.
  • Anonym (123)

Precis vad jag tänkte skriva.
  • sebbe420

Själv hatar jag att prata i telefon och gör det aldrig med någon jag inte träffat tidigare. Det är aldrig någon som föreslår det heller. Det har väl hänt, men det är länge sedan. Killen har redan gått dig till mötes och pratat i telefon en gång! Det tycker han nog får räcka för att du ska veta om du vill ses eller ej.

• Anonym (Jj)

Tror inte det har något att göra mot dig personligen. Jag själv AVSKYR att prata i telefon och jag vet många andra som inte gillar det, även med ens partner. Så ni får bara försöka kompromissa och göra det ni båda känner er bekväma med.

• Anonym (mmm)

Om det verkligen bara beror på brorsan så får han väl ta en promenad och prata med dig i mobilen då? Tolkar det som ett svepskäl och tror att han inte gillar att prata i telefonen. Men samtidigt, om han vill fortsätt utveckla något, måste han ju göra något mer än att bara skriva. 
    Planerar ni att ses? 

• Anonym (Phone)
    Anonym (mmm) skrev 2018-07-11 13:22:48 följande:

Om det verkligen bara beror på brorsan så får han väl ta en promenad och prata med dig i mobilen då? Tolkar det som ett svepskäl och tror att han inte gillar att prata i telefonen. Men samtidigt, om han vill fortsätt utveckla något, måste han ju göra något mer än att bara skriva. 

Planerar ni att ses? 

Tack för era svar! Ja vi planerar att ses i sommar men jag blir osäker på vart jag har honom. Jättesvårt att kunna få en rättvis bild av en person genom att nästan bara skriva. Tycker man behöver prata i telefon ett par gånger också för det är då man känner bättre om man överhuvudtaget klickar på riktigt.
  • Anonym (hatar telefoner)

Jag har aldrig gillat att prata i telefon. Det kan ju vara så att det är där skon klämmer.

• Anonym (Träffas)

Jag tycker inte det ger något att prata i telefon faktiskt. Bättre att träffas med en gång.

• Anonym (Mysko)

Varför hatar ni det?
  • Anonym (Mysko)
    Anonym (Phone) skrev 2018-07-11 14:26:18 följande:
    Tack för era svar! Ja vi planerar att ses i sommar men jag blir osäker på vart jag har honom. Jättesvårt att kunna få en rättvis bild av en person genom att nästan bara skriva. Tycker man behöver prata i telefon ett par gånger också för det är då man känner bättre om man överhuvudtaget klickar på riktigt.
    Håller med till hundra. Har avslutat många dejter pga detta. Skulle aldrig kunna falla för någon som inte kan kommunicera och visa nyfikenhet för mig på ett sådant sätt.  Att vara verbal är ett av de viktigaste kraven jag har på en man:)

Har märkt att killar som inte klarar detta är inga stora konversatörer på annat sätt heller och blir tråkiga att umgås med i längden. Vissa förklarar det med att mobilens intågande gjorde att många (90 talisterna) fick telefonfobi och aldrig haft det som ett naturligt element i sin vardag. Fair enough!

Men herregud varför  inte upptäcka det då och öva på att var mer social. Män är generellt betydligt sämre på det än kvinnor.

Dumpa...han kommet att driva till till vansinne förr eller senare med sin introverthet!
  • Anonym (Menmen)

Förstår inte riktigt vad du tänker att du ska göra. Han vill/gillar tydligen inte att prata i telefon. Antingen accepterar du det eller så träffar du nån som kan tillgodose de behoven hos dig bättre.

• Anonym (Menmen)

Du har gett han alternativ men inget duger för han. Som sagt vad mer kan du göra.

• Anonym (Phone)
    Anonym (Menmen) skrev 2018-07-11 16:07:45 följande:

Du har gett han alternativ men inget duger för han. Som sagt vad mer kan du göra.

Mina alternativ var att han kunde gå ut och prata eller att han kunde ringa mig sent på kvällen/natten när brorsan somnat. Finns det fler förslag jag kan ge honom?
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Phone) skrev 2018-07-11 14:26:18 följande:
    Jag håller med dig egentligen, de dater jag gått på där man inte pratat innan utan bara skrivit har faktiskt blivit besvikelser. Att höra en persons röst är viktigt, det är en så stor del av personligheten. Men du hade pratat med honom en gång i alla fall? Det får kanske vara en kompromiss att det bara blev en gång, om du är beredd att möta honom. Möts ni en gång kan du ju under det mötet få en bättre bild och därifrån bedöma om det ska bli nån andra träff eller inte. 

Om ni däremot efter en dejt bestämmer er för att fortsätta, då får han väl anstränga sig och prata mer med dig, kan jag tycka Glad 

eller så skiter du i alltsammans, om det inte känns bra i magkänslan. 
  • Physalis

Det är mycket möjligt att han inte gillar att prata i telefon. Men då ser jag problemet i att han inte säger det utan påstår något annat och kommer med undanflykter.

Det kanske inte är en stor grej för alla men för mig hade det varit viktigt med ärlighet och att vara såpass självsäker att man inte skäms eller tar sina svagheter på så stort allvar.

Så jag hade sett det som väldigt negativt att han inte är ärligt, antingen med sitt intresse för mig eller om sina eventuella brister/personlighetsdrag.

Jag tycker inte det är ditt ansvar att sia i varför han undviker att prata i telefon. Det är hans ansvar att tala om varför eller ta konsekvensen av att verka ointresserad.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Mysko) skrev 2018-07-11 15:54:03 följande:
    Varför hatar ni det?

Eftersom att det inte är vi som vill prata i telefon, det är ni. Och vi vill inte fast i en lur med någon som vill babbla i evigheter, vi har andra saker för oss som att, gå ut och gräva diken, bygga altaner, slåss med grannen, dra tjejer i håret.

Om det ringer täkner man ååh vad vill hon nu. Heeeeeeeej! hej vafan vill du? meeeen jag trodde du vill prata ! nej, ville du något eller?

Sen om personen inte vill något specifikt utan bara prata så undrar man om den människan är störd i huvudet och lägger på.

• MammAmma

Han kanske bara verkligen ogillar att prata i telefon?

Jag fullkomligen hatar att prata i telefon och är villig att gå rätt långt för att slippa det. Det är bland det värsta jag vet och skulle faktiskt hellre bryta kontakten än känna mig tvingad till att prata i telefon med min potentiella dejt.

Svar på tråden Han vill inte prata i telefon