Inlägg från: Anonym (Helena) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Helena)

Min kk vill göra abort.

Eftersom du månar om barnet: vilket liv skulle ni ge det?

Du och mamman har en relation som enbart är uppbyggd av lust och har ingen aning om hur ni skulle fungera ihop som föräldrateam. Hittills drar ni ju inte jämnt i en djup existentiell fråga.

Har ni fast inkomst och bra bostad för att kunna leva i social och ekonomisk trygghet som familj?

Hur är mammans släkt? Skulle de vara bra för ett barn att få växa upp kring och präglas av.

Säger inte att du är sådan och kanhända jag har fel men upplever att ganska många väljer att skaffa och behålla barn för sin egen skull även om de inte kan erbjuda barnet en stabil uppväxt. Nej, ekonomi är inte allt men jag vill påstå att det spelar stor roll i hur lätt barnet kommer att klara sig. Bäst är om föräldrarna älskar varandra, stöttar varann och känner glädje i livet och intresse för saker och hjälper barnet att bli självständigt. I så fall är ekonomin inte lika viktig även om det spelar roll.

• Anonym (Helena)

Tillägg: du låter som en omtänksam person med starkt känsloliv. Känner med dig i din oro just nu men är övertygad om att du kan hitta en kvinna att ha en stabil relation med och på sikt kanske också barn :).

• Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:24:07 följande:

Jag vet inte om jag kan säga att vår relation bygger på enbart lust. Vi är trots allt två människor och vi är mer än bara lust.

När jag blev till hoppas jag inte att min mamma satt och tänkte på hur släkten på pappas sida var eller att hon gjorde ekonomiska kalkyler.

Utan att hon var glad för att jag fanns i henne.

Jag förstår. Då känner vi olika. Jag har i mångt och mycket en bra släkt som har gett mig ovärdelig livskunskap. Själv är jag den enda som är sjuk i släkten och hade jag både varit sjuk OCH haft en jobbig släkt hade jag känt mig ännu mer olycklig. Jag kan känna tacksamhet över att mamma valde att gifta in sig i den släkten. Hade känt ilska om hon inte tänkte på släkten när hon valt att behålla mig.

Men kan hända jag är för sträng i min syn.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:40:46 följande:

Visst kan jag hålla med om att det inte är perfekta förutsättningar men jag hade älskat detta barnet lika mycket endå :(

Att du skulle älskat barnet betvivlar jag inte en sekund. Verkligen inte. Men tänk vilken skön känsla den dag du har stabil ekonomi och en trygg relation och kan ge barnet det du vill utan en massa yttre sgörningsmoment som tex en mamma du inte kommer överens med tex pga att ni har olika tankar om uppfostran.

Vill att du skaha de bästa förutsättningarna omkring dig för att känna att du är tillräcklig för ditt barn.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 14:01:22 följande:

Absolut det hade varit bättre men detta är ju inget jag valt och nu är hon ju gravid och "barnet" lever där inne och det är jag som har skapat det.

Drömma kan jag väl göra men detta går inte att vakna upp ifrån.. :/

...jag hoppas att du och kvinnan kommer fram till ett beslut som blir det bästa för alla inblandade.

Hur gammal är du?
Svar på tråden Min kk vill göra abort.