Inlägg från: kioskvältare |Visa alla inlägg
  • kioskvältare

Min kk vill göra abort.

Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-11 13:15:03 följande:

Jo men samtidigt vill jag inte pressa henne att göra något hon inte vill. Vad har jag för rätt att kräva ett barn av henne?

Vet inte om jag törs det är så känsligt som man att säga att man vill ha barn osv när hon inte ens vill utan ska göra abort.

Sitter mest ensam hemma och mår väldigt dåligt just nu

Att säga att du gärna skulle vilja ha barnet är inte at kräva saker. Naturligtvis måste du säga var du står och vad DU känner inför den här graviditeten, det är ju ditt barn också. Sen är det ju upp till henne ändå att avgöra om det blir abort eller inte.

Vem vet, hon kanske skulle vilja behålla ändå en bestämt sig för abort pga omständigheterna? Hon kanske tror att hon skulle bli ensam och du inte vill vara delaktig på något vis och att det är en av anledningarna till att hon kommit fram till att hon vill göra abort?

Jag tycker att du är skyldig  Det betydatt berätta hur du tänker och känner att du gärna vill ha barn.
  • kioskvältare
    Anonym (Inget) skrev 2018-07-11 20:40:19 följande:

I detta fall bestämmer kvinnan alltid. Det gäller även över abort eller inte abort. Det är hennes kropp det handlar om. Hennes vilja väger tyngst. Inget du kan göra ts.

Jo, han kan berätta hur han känner, att han faktiskt gärna vill ha barnet. Ingen som påstår annat än att kvinnan bestämmer men självklart måste mannen säga vad han tycker.
  • kioskvältare
    Anonym (Inget) skrev 2018-07-12 08:17:05 följande:
    Jag sa inte det. Jag sa att det är kvinnans val. Sen får han såklart säga sitt men hon beslutar ändå i slutet hur det blir. Han har ingen bestämmanderätt alla här. Men självklart får han säga sin åsikt.
    Varken TS eller någon annan här har hävdat att han har någon bestämmanderätt eller något val men du skriver som om vi alla hävdat det.

Frågan är vad han ska göra och de flesta av oss anser att han bör säga hur han känner så att tjejen har all fakta innan SITT beslut.
Svar på tråden Min kk vill göra abort.