Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-12 15:07:54 följande:
Sanningen är att detta bara var en trolltråd.
Jag har vart med om ett kk som blev gravid en gång och jag brydde mig inte ett skit.
Men, tjejer kan idag göra abort och jag tänkte för mig själv, hur skulle det se ut om killar var som brudar när det gäller barn. Och tjejen gör abort mot mannens vilja.
Det måste ju vara en hemsk upplevelse för denna man, tänk er själva tjejer, att ni är gravida, 1a 2a veckan.
Ni kollar stickan, wow jag är gravid. Ni blir jätteglada och vill behålla barnet.
Sedan tvingas ni göra en abort av detta "barn" emot eran vilja, för att mannen inte vill ha det.
Ni kan släppa argumentet det är ju min kropp, nu skiter vi i kroppen. Sanningen är att, fast det bara gått 2-3veckor på graviditeten, så känner ni er gravida, och ni vill ha barnet.
Tänk då att någon aborterar det emot eran vilja? HUR FAN HADE DET KÄNTS?
Härligt att du inte brydde sig ett skit....jag kände mycket sympati för dig i den här tråden , inte så mycket nu. Jag tänker att det är jättetufft för de män som vill behålla när kvinnan inte vill och jag har all sympati för dem. Tyvärr ser jag ingen möjlighet att ändra något då jag inte ser det som ett alternativ att tvinga en kvinna till graviditet. Det går liksom inte att skita i kvinnans kropp när det är där graviditeten pågår