Min kk vill göra abort.
Sanningen är att detta bara var en trolltråd.
Jag har vart med om ett kk som blev gravid en gång och jag brydde mig inte ett skit.
Men, tjejer kan idag göra abort och jag tänkte för mig själv, hur skulle det se ut om killar var som brudar när det gäller barn. Och tjejen gör abort mot mannens vilja.
Det måste ju vara en hemsk upplevelse för denna man, tänk er själva tjejer, att ni är gravida, 1a 2a veckan.
Ni kollar stickan, wow jag är gravid. Ni blir jätteglada och vill behålla barnet.
Sedan tvingas ni göra en abort av detta "barn" emot eran vilja, för att mannen inte vill ha det.
Ni kan släppa argumentet det är ju min kropp, nu skiter vi i kroppen. Sanningen är att, fast det bara gått 2-3veckor på graviditeten, så känner ni er gravida, och ni vill ha barnet.
Tänk då att någon aborterar det emot eran vilja? HUR FAN HADE DET KÄNTS?
Jag kan garantera dig att hade din tråd varit sann hade din kk inte haft en trevlig stund för fem öre. Vet du själv hur en abort går till? Har du någon uppfattning om smärtan? Det finns en aktiv tråd just nu om en tjej som gjorde abort mot sin vilja för sin sambos skull som bevittnade ett litet foster med armar, ben, fingrar och tår som hängde i navelsträngen ner i toaletten. Kan du se den synen framför dig?
Att behålla ett barn är en stor fråga, att ta bort det är det också. Tro inte att en abort är så jäkla lätt och tro inte för ett ögonblick att man kan kräva det av någon.
Och jag pratar om egen erfarenhet. En erfarenhet du ska vara glad att du själv sluppit uppleva. Den synen kommer jag aldrig glömma att se ett litet foster på ett stålbäcken.