Min kk vill göra abort.
Eftersom du har känslor för det ofödda barnet, din son eller dotter, så tycker jag det bästa du kan göra just nu är att säga till din KK att du älskar barnet och att om hon skulle ändra sig och vilja behålla det, att du finns där för det! du kan påminna henne också om att en abort kan vara väldigt jobbig att gå igenom, och att det finns stöd för unga föräldrar, samt att det barnet hon bär i sin mage aldrig kommer att komma igen om hon avbryter graviditeten, att det är unikt.
Jag är imponerad av hur medkännande du är, du verkar vara en unik person i dagens självcentrerade samhälle wow. Men jag är glad att du har ett samvete, det betyder att det finns godhjärtade människor kvar och ger mig hopp om svenska samhället där barnmorskor tvingas att utföra aborter och ta ofödda barns liv( även i vecka 30 som nyligen lästes om i tidningarna) om de vill behålla sina jobb och kan få mardrömmar år efter det.
Du kan visa det här för henne:
Ytterst få unga tjejer har det stödet från killarna som du verkar vara villig att ge henne eftersom du älskar det lilla barnet som också är det.
tjejjouren.se/tjejguiden/familj/ung-mamma
www.medela.se/amning/radgivning/graviditet
Väljer hon trots att du visat henne allt det här att ta bort barnet, så har du absolut rätt att sörja det barnet, du kan gå till kyrkan och tända ljus till barnet, skriva ett brev som hjälper dig bearbeta det hela, prata med psykolog, präst eller terapeut. Allt det där som även tjejer som gått igenom jobbiga saker kan få hjälp med, tror jag även finns för killar.