Inlägg från: Anonym (håller med om ingen hamster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (håller med om ingen hamster)

Min kk vill göra abort.

Du verkar ha en väldigt romantisk syn på barn TS. Ett barn är inget jag någonsin skulle vilja skaffa om jag inte var i en fast relation. Det är ingen dans på rosor att vara ensamstående med ett barn, inte ens om man har en före detta partner som är anknyten till barnet och tar sitt föräldraansvar lika mycket. Och eftersom ni bara är KK så kan hon omöjligt anta att du skulle knyta an till barnet och vara en förälder fullt ut. Män är ju sällan det om du ser dig omkring, så varför skulle hon anta att du skulle knyta an till barnet och vabba lika mycket osv? Sen kan man ju också tänka tvärt om: om du skulle vara en man som vill ta ditt ansvar fullt ut: vill man skaffa ett barn som man bara får ha hälften av tiden? Kommer man klara att säga hej då till sin treåring och inte se den på en vecka? Tänk om du väljer en partner som hatar barnet i smyg och ger barnet mentala tjuvnyp? Och detta ska hon välja med öppna ögon. 

Men framför allt: man vet aldrig vilka barn man får och hur resurskrävande det kommer att bli. Många barn idag föds med olika autistiska drag och många föds med ADHD/ADD. Vilket är underbart, men det kräver ofta så mycket kraft från föräldrarna. Sedan kan barnet födas med andra besvär, kolik, hjärtbesvär osv. Att som ensamstående inte få sova en hel natt under ett eller ett par eller fem år kan verkligen knäcka den bästa förälder. Allt sånt här måste man vara beredd på om man genomför en graviditet. 

Anonym (...) skrev 2018-07-12 22:39:24 följande:
    Det var en trolltråd, godmorgon...
    Ok.
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-12 15:07:54 följande:

Sanningen är att detta bara var en trolltråd.

Jag har vart med om ett kk som blev gravid en gång och jag brydde mig inte ett skit.

Men, tjejer kan idag göra abort och jag tänkte för mig själv, hur skulle det se ut om killar var som brudar när det gäller barn. Och tjejen gör abort mot mannens vilja.

Det måste ju vara en hemsk upplevelse för denna man, tänk er själva tjejer, att ni är gravida, 1a 2a veckan.

Ni kollar stickan, wow jag är gravid. Ni blir jätteglada och vill behålla barnet.

Sedan tvingas ni göra en abort av detta "barn" emot eran vilja, för att mannen inte vill ha det.

Ni kan släppa argumentet det är ju min kropp, nu skiter vi i kroppen. Sanningen är att, fast det bara gått 2-3veckor på graviditeten, så känner ni er gravida, och ni vill ha barnet.

Tänk då att någon aborterar det emot eran vilja? HUR FAN HADE DET KÄNTS?

Vad löjligt. Skillnaden är TS, att kvinnor tar ansvar för barnen de tillverkar, men det gör inte männen. Som du själv skriver: du kunde inte bry dig mindre om aborten. Hade män resonerat som du gjorde i TS så hade kvinnor varit mer benägna att behålla. För då hade män kunnat betraktas som som föräldrar som troligtvis knyter an och som kommer att ta sitt ansvar. 
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-13 16:30:49 följande:
    Ja det är därför kvinnor gör abort. För att dom tar ansvar för barnen de tillverkar. Kvinnor är ju bäst eller hur? Fastna du i 12årsåldern eller?
    Ja, de tar ansvar för barnen de tillverkar. Män har inte det ansvaret och tar inte det ansvaret. Sen förstår jag inte vad du skriver efter det.
Svar på tråden Min kk vill göra abort.