Inlägg från: Trolleknows |Visa alla inlägg
  • Trolleknows

Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?

Rösta om vilket parti ni tycker är bäst i just trygghetsfrågorna och berätta gärna varför. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?
  • Trolleknows
    Cornellia skrev 2018-07-11 14:04:19 följande:

Beror på hur du definerar trygghet. 

Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige. 

Lag och ordning, kvinnors säkerhet, trygghet för äldre och i skolan. 

Sverigedemokraterna är det enda parti som tar dessa frågor på riktigt allvar. De är tydliga med vilka åtgärder som ska göras och markerar hårt med att straffen ska höjas, vilket är det enda som kommer bita på Sveriges kriminalitet just nu. Så som kvinna känner jag att det enda som kommer få min vardag säkrare är att SD skulle få igenom sin politik. 
  • Trolleknows
    Noralinnea skrev 2018-07-11 14:10:04 följande:
    Jag håller med dig och upplever att demokratin och mitt vackra, bästa Sverige hotas med deras förslag och framfört. Demokratin är grundpelaren för min trygghet.

Det/de parti/partier som gör de bästa investeringarna för att skolan ska få bli en trygg plats är de som vinner alla mina poäng i trygghetsfrågan. I skolan byggs stor del av vår identitet och det är där man har chans att få bra värderingar även om man kommer från ett hrm som inte grundar sig på det.

Vet dock inte vilket parti som har bäst skolpolitik. Men är övertygad om att det inte är SD. Det hade varit bra eftersom så mångavill rösta på dem men...tyvärr tycker jag att de hotar min trygghet även om jag vet att de vill motsatsen.
    Hur hjälper det tryggheten just idag? Tycker du vi ska vänta med att fixa tryggheten en HEL generation till? Sen är det inte säkert att det heller kommer att fungera att enbart satsa på identitetskris i skolorna. 

Sen vill jag veta vart du har läst om att SD skulle hota demokratin? Det är ju snarare alla andra partier som hotar den genom att inte låta väljarnas röster få inflytande i riksdagen.  
  • Trolleknows
    Cornellia skrev 2018-07-11 15:26:24 följande:

De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn. 

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig. 

HAHA vänta va??? 
Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?