Inlägg från: Noralinnea |Visa alla inlägg
  • Noralinnea

Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?

Cornellia skrev 2018-07-11 14:04:19 följande:

Beror på hur du definerar trygghet. 

Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige. 

Jag håller med dig och upplever att demokratin och mitt vackra, bästa Sverige hotas med deras förslag och framfört. Demokratin är grundpelaren för min trygghet.

Det/de parti/partier som gör de bästa investeringarna för att skolan ska få bli en trygg plats är de som vinner alla mina poäng i trygghetsfrågan. I skolan byggs stor del av vår identitet och det är där man har chans att få bra värderingar även om man kommer från ett hrm som inte grundar sig på det.

Vet dock inte vilket parti som har bäst skolpolitik. Men är övertygad om att det inte är SD. Det hade varit bra eftersom så mångavill rösta på dem men...tyvärr tycker jag att de hotar min trygghet även om jag vet att de vill motsatsen.
  • Noralinnea
    Trolleknows skrev 2018-07-11 14:25:12 följande:

Hur hjälper det tryggheten just idag? Tycker du vi ska vänta med att fixa tryggheten en HEL generation till? Sen är det inte säkert att det heller kommer att fungera att enbart satsa på identitetskris i skolorna. 

Sen vill jag veta vart du har läst om att SD skulle hota demokratin? Det är ju snarare alla andra partier som hotar den genom att inte låta väljarnas röster få inflytande i riksdagen.  

SD står för en kontroll av invånarna som jag anser hotar min frihet och handlar om en stat som ska stöpa mug i den form som de anser vara den bästa=maktutövning.

Läs denna:

www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-tror-inte-att-manga-vet-vad-sd-vill-gora-med-sverige/&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb

"en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader"

så jag ska inte få välja vad jag tror på (obs, är kristen)

540 förtroendevalda ur SD, 35 %, har uteslutits eller hoppat av. Vittnar om stor instabilitet.
  • Noralinnea
    AnnaSophie skrev 2018-07-11 16:16:12 följande:
    Hur ser den siffran ut för Mp i nuläget?
    Ingen aning! Du kanske vet?
Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?