Inlägg från: Johan H |Visa alla inlägg
  • Johan H

Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?

De beror på vad du definierar i ordet trygghet. Men om du syftar på ett tryggt samhällsklimat så lägger jag nog en röst på Sverigedemokraterna. Som vill satsa mer på poliser, hårdare straff, begränsad invandring samt snabbare integration och krav på de som kommer hit.

• Johan H
    Cornellia skrev 2018-07-11 14:04:19 följande:

Beror på hur du definerar trygghet. 

Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige. 

Tror du bör tänka om.

Vilka länder förtrycker kvinnor mest. De är du muslimska ländern. Vilka kämpar hårdast mot burka och slöjförbud jo SD.

Jag förstår inte att ni kvinnor inte ser hotet ifrån Islam tackvare mångkulturen och ser att SD är de partiet som kämpar hårdast kring jämställdhet. Visst FI och V politik låter jätte fint med era begrepp. Men se till verkligheten.

Gå in och titta i brottsregister över dömda våldtäkter mm så kan du tittad på namnen jag har gjort det. 88.2% hade utländsk härkomst.

Börja i rätt ände först minskad invandring så vi kan lägga resurser på poliser och bekämpa våldtäkterna. Sen kan ni fokusera på er genuspolitik. De är praktiskt handling som gäller nu inte slänga med olika begrepp hit och dit samt teorier.
  • Johan H
    Noralinnea skrev 2018-07-11 14:41:10 följande:

SD står för en kontroll av invånarna som jag anser hotar min frihet och handlar om en stat som ska stöpa mug i den form som de anser vara den bästa=maktutövning.

Läs denna:

www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-tror-inte-att-manga-vet-vad-sd-vill-gora-med-sverige/&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb

"en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader"

så jag ska inte få välja vad jag tror på (obs, är kristen)

540 förtroendevalda ur SD, 35 %, har uteslutits eller hoppat av. Vittnar om stor instabilitet.

Om du nu är kristen precis som jag. Då borde du veta varför vissa assyrier och hur kristna blivit behandlade i Mellanöstern. Nu ser vi återigen denna grupp förfasas över moskebygganden, böneutrop och kvinnors rättigheter skall begränsas via slöjor och separata tider på badhus. Vet du om att Jimmie Åkesson är kristen och Paula Bieler judinna. SD värnar kvinnors rättigheter så många gånger Jimmie har sagt att västerländska värderingar ska gälla här vilket inkluderar kvinnors frihet.
  • Johan H
    Cornellia skrev 2018-07-11 15:26:24 följande:

De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn. 

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig. 

Du bör nog kolla igenom brottsstatistiken innan du beskyller alla män. Jag säger inte att svenska män inte våldtar men du bör nog likt jag titta över statistiken. De finns även skillnad mellan olika invandrargrupper också. Muslimska män är överrepresenterade i den statistiken. Tro du mig inte sök upp info själv.

De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn. 

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig. 

Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?