Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?

Beror på hur du definerar trygghet. 

Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige. 

• Cornellia
    Trolleknows skrev 2018-07-11 14:18:46 följande:
    Lag och ordning, kvinnors säkerhet, trygghet för äldre och i skolan. 

Sverigedemokraterna är det enda parti som tar dessa frågor på riktigt allvar. De är tydliga med vilka åtgärder som ska göras och markerar hårt med att straffen ska höjas, vilket är det enda som kommer bita på Sveriges kriminalitet just nu. Så som kvinna känner jag att det enda som kommer få min vardag säkrare är att SD skulle få igenom sin politik. 

Tyvärr står dom ju inte för det om man tittar på dom egna leden, alltså mycket snack och lite verkstad. 

Sen att deras politik är totalt kvinnofientlig gör ju inte saken bättre. 

• Cornellia
    Johan H skrev 2018-07-11 14:51:55 följande:
    Tror du bör tänka om.

Vilka länder förtrycker kvinnor mest. De är du muslimska ländern. Vilka kämpar hårdast mot burka och slöjförbud jo SD.

Jag förstår inte att ni kvinnor inte ser hotet ifrån Islam tackvare mångkulturen och ser att SD är de partiet som kämpar hårdast kring jämställdhet. Visst FI och V politik låter jätte fint med era begrepp. Men se till verkligheten.

Gå in och titta i brottsregister över dömda våldtäkter mm så kan du tittad på namnen jag har gjort det. 88.2% hade utländsk härkomst.

Börja i rätt ände först minskad invandring så vi kan lägga resurser på poliser och bekämpa våldtäkterna. Sen kan ni fokusera på er genuspolitik. De är praktiskt handling som gäller nu inte slänga med olika begrepp hit och dit samt teorier.

De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn. 

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig. 

Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?