Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?
Cornellia skrev 2018-07-11 15:26:24 följande:
De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn.
När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig.
Nej utan invandrare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Kolla BRÅ statistik från 2005. Tyvärr låter det som du läst för mycket på Expressen och Aftonbladet och då är det inte alls konstigt att du tror att det ser ut så. Sedan är det väl muslimer som vill villkora för hur kvinnor ska klä sig? Att vara emot religiösa klädtvång som burka är inte att villkora för hur kvinnor ska klä sig. Tvärtom är man ju emot just det då. För att använda ditt språk så är det invandrare sett till våldtäktsstatistiken för t ex överfallsvåldtäkter som har en "vidrig kvinnosyn". Självklart är svenska män också en del av det men invandrare är överrepresenterade. Så när gruppvåldtäkter överlag begås av invandrare så är det konstigt du ändå tycker svenska män har en sämre kvinnosyn. Men du kanske tycker gruppvåldtäkter är något bra? Sen kanske man ska nämna att det inte gäller alla invandrare utan det är främst män från arabländerna och Afrika som är överrepresenterade.