• Bagar Bengtsson

Inte biologisk pappa till barnet

Det är så sorgligt att läsa. Är det kanske dags att införa obligatoriskt faderskapstest vid varje födsel? Sådant här kommer hända flera gånger och varje gång är det en tragedi.

• Bagar Bengtsson

Jag kom att tänka på denna tråd när jag läste om något liknade men inte alls lika hårt som TS fått uppleva.

Jag hoppas du kommer få träffa din älskling någonting i sommar och jag får tårar varje gång jag läser i tråden. 

• Bagar Bengtsson
    Jagvillhaenkaka skrev 2019-08-28 16:39:20 följande:

Uppdatering 2.0

Vi träffade Socialnämden (separat, då mitt ex inte orkar/vill se mej och då hennes ord är Socialens lag så...).

Min duktiga advokat påpekade det orimliga i att bryta umgänge och jämförde det med adopterade barn.

Socialnämden höll med och tog in en soc-konsult för att utreda hur umgänge ska läggas upp.

Träffade henne i början av augusti. Sa samma sak som innan, jag vill träffa mitt barn, var hur spelar ingen roll.

Hon ska träffa bio föräldrarna nästa vecka för att höra vad dom tycker är ok men det låter som vv fredag till att börja med, sen utökas det förhoppningsvis till vv helg.

Ingenting är klart ännu men det känns hoppfullt.

2 saker bekymrar mej.

1. Om dom bråkar kommer Soc avbryta umgänget m.h.t barnets bästa (Dom säger det inte rakt ut men det är vad jag läser in).

2. Tänk om hon inte vill träffa mej? Tänk om hon bara vill hem? Hur ska jag aggera?

Intellektuellt förstår jag såklart att det måste kännas jättekonstigt för henne om jag dyker upp igen men känslomässigt går jag sönder bara av tanken att hon inte skulle vilja träffa mej.

Blev i januari utköpt av äckel JMAB efter att dom tillslut insåg det meningslösa i att föröka knäcka mej med drogtest och HR samtal (biopappan sitter i ledningsgruppen så det var ju ganska självklart vems parti dom skulle ta)

Fixande ett nytt jobb efter 4 dagar igenom kontakter, har i veckan fått en ny tjänst = mer pengar samt tjänstebil.

Har träffat en väldigt trevlig, rolig och söt tjej som jag i vanliga fall hade blivit ihop med.

Har många bra och härliga vänner.

MEN, utan K är allt annat oväsentlig och saknar mening. Vill för sakens skull poängtera att jag inte kommer ta livet av mej men blir det inget umgänge kommer det krävas många timmar på psykolog soffan för att komma vidare. Glädjen över uppnådda mål blir ögonblickslånga eftersom jag inte får dela den med henne.

Det är som att jag sviker henne igenom att leva ett liv där hon inte är delaktig. Jag vet att det låter irrationellt men det är känslan.

Får se vad Soc kommer fram till i nästa vecka.

Upptaderar när det finns något att säga.

PS, har absolut funderat kring media men dels måste Soc få en chans, finns absolut inget att vinna för mej att bråka med dom just nu, sen måste ett reportage skötas med finess och respekt (läs inte ab&exp) då det är minderåriga inblandade och allt som hamnar på nätet finns där för all evighet.

Hej TS. Jag vet att det har gått fyra år sedan men din tråd berörde mig och många andra. Hur har det gått, finns K i ditt liv?
Svar på tråden Inte biologisk pappa till barnet