• Anonym (Vet)

Swingersklubb

Berätta om era erfarenheter från dessa klubbar, gärna ni som är nybörjare.
    Hur var era intryck? Vad hände? Vad var bra resp dåligt?
    Ja allt som intresserar en nybörjare inom området
    Va ni i Sverige eller var ni på en klubb i Europa? Ja allt

• Svar på tråden Swingersklubb
  • Anonym (Snälla frun)

Alla är väldigt lyhörda. Som sagt så kan man vara intill ett annat par. Det kan då komma en invit i form av en hand som läggs på arm eller rygg t.ex. Är man intresserad kan man lägga sin hand på dem och sen blir smekningarna mer intima. Vill man inte kan man lyfta bort handen eller skaka på huvudet. 
    Det är det enda som behövs. 
    Folk som inte är lyhörda blir inte långvariga på klubbar. 
    Är det någon som uppför sig illa är det bara att informera klubb värde/värdinnan så löser de problemet.

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Snälla frun) skrev 2018-07-12 13:42:12 följande:

Alla är väldigt lyhörda. Som sagt så kan man vara intill ett annat par. Det kan då komma en invit i form av en hand som läggs på arm eller rygg t.ex. Är man intresserad kan man lägga sin hand på dem och sen blir smekningarna mer intima. Vill man inte kan man lyfta bort handen eller skaka på huvudet. 

Det är det enda som behövs. 

Folk som inte är lyhörda blir inte långvariga på klubbar. 

Är det någon som uppför sig illa är det bara att informera klubb värde/värdinnan så löser de problemet.

Vill bara tilläga att jag aldrig under mina drygt 10 är som swinger aldrig haft något behov av att tillkalla någon klubbvärd. Tryggt och bra att veta att dom finns men som sagt har ännu aldrig vart i närheten av att behöva tillkalla någon hjälp.
  • jj57

Vi gjorde slag i saken under en barnfri helgresa till Paris för några år sedan. Var en stark och omtumlande upplevelse som gav mersmak. Har gjort om det i Paris, och sökt en del i Sverige men det vi har hittat har inte känts lika inbjudande.

• Anonym (Snälla frun)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-07-12 14:06:53 följande:
    Vill bara tilläga att jag aldrig under mina drygt 10 är som swinger aldrig haft något behov av att tillkalla någon klubbvärd. Tryggt och bra att veta att dom finns men som sagt har ännu aldrig vart i närheten av att behöva tillkalla någon hjälp.
    Vi har inte heller behövt, dock var det en gång ett par där de båda var överförfriskade, kvinnan slocknade i soffan och mannen var påflugen på andra par. Då var det ett par som fick nog och gick hem och påtalade det för värden. De fick avvika. 
    Poängen jag hade var att det är och alltid ska kännas som en trygg miljö att vistas i.
  • Anonym (Nubi)

Om ni fick välja en klubb i Sverige som ni skulle gått till när ni var nybörjare. Vilken hade ni valt då? och varför?

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Nubi) skrev 2018-07-12 15:46:22 följande:

Om ni fick välja en klubb i Sverige som ni skulle gått till när ni var nybörjare. Vilken hade ni valt då? och varför?

Amante i Göteborg alla dagar i veckan.

En rätt lite klubb med familjär känsla som mycket medvetet jobbar på att nybörjare skall känna sig välkomna. Som mycket god tvåa Adam o Eva i Norrköping. Mycket bra lokaler och Christian som driver stället är en underbar person. Ett tips är åka till klubben tidigt eller passa på vid en öppethus dag så man hinner med en rundvandring och en lite pratstund. När det är full aktivitet kan det vara svårt att hinna med det.
  • Anonym (Själadödande)

Jag har varit swinger, mest för att min dåvarande flickvän gillade sådant och jag ville inte göra henne besviken. Jag har väldigt dåliga erfarenheter av det, det är vidrigt, sunkigt och det sabbar hela den egna relationen. Man delar allt det trista, vardagen och gnället med henne, men de bästa bitarna, sexet, med en hel drös andra människor.

Visst har man ju sex även med varandra utan andra, men det blir inte samma sak, det blir förstört och äckligt. Det är något sunkigt och avmaskuliniserande att försöka sätta på någon som hellre hade blivit påsatt av ett gäng andra män. Även om man älskar varandra så känner man sig otillräcklig, omanlig och smutsig.

Sådana ställen och människor som håller på med sådant är oftast sunkiga. 9/10 brudar ser ut som skräp och 1/10 vill varenda manlig orgiedeltagare vara med. så skall man också försöka vara med den där enda snygga tjejen på stället så är det ett hav av slaka, halvslaka och erigerade kukar överallt. Luktar kvarglömd möglig gympapåse, inte en jävel använder kondom, spermakladd överallt och hela grejen är bara äcklig och vidrig.

Efter att ha deltagit vill man bara krypa upp i fosterställning i duschen och gråta. Efter att ha sett sin egen flickvän ha sex med andra män, mitt framför ögonen på en är det jävligt svårt att inte hata henne.

Nej, sånt är äckligt, fel och vidrigt. Gruppsex, swingande, trekant och alla former av sex med fler än en man inblandat går fetbort. Flera tjejer och en ensam man är dock ok. 

• Anonym (Reodål)

Hur lyder era tips gällande oss par som är yngre men ändå känner för att ge detta ett försök ?

Går det inte börja på någon typ av halvgas eller finns det klubbar där man kan komma och känna av stämningen första gången ?

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Reodål) skrev 2018-07-13 07:26:48 följande:

Hur lyder era tips gällande oss par som är yngre men ändå känner för att ge detta ett försök ?

Går det inte börja på någon typ av halvgas eller finns det klubbar där man kan komma och känna av stämningen första gången ?

Det kan eller rättare dag tycker jag man skall göra på alla klubbar. Att go all in första gången är ingen bra ide. Besök en klubb. Känn in och ha lite sex med varandra är en bra början sedan pratar man massor med varandra och går vidare i små steg och hittar den nivå av swing man vill ha. Finns inga måsten och krav på att delta i något om man inte vill. Känner flera par som gått på klubbar i många år för att dom triv i miljön och med människorna men som endast har sex med varandra. Många klubbar har också temakvällar för yngre. Googla och kolla klubbarns hemsidor. Finns nästan alltid en kallender där man kan se om det är temakväll ren parkväll eller en mer öppet för alla kväll.
  • Anonym (Reodål)

Finns det klubbar som kanske har typ ( ses o äta ) kvällar? Kan tänkas att det är en variant på en lugn och ett läge att få känna efter.

Svar på tråden Swingersklubb