• Dr Love

Vi borde förbjuda halalslakt!!!

Anonym (Va?) skrev 2018-07-12 17:21:11 följande:
    Men läs vad jag skriver istället. Bedövning bedövar INTE halalslakt. Djuret har fruktansvärt ont ändå och det kan inte jämföras med någon annan slakt
    Va? Upphävs fysikens laga när Islam är involverat? Det blir du tvungen att källhänvisa.
  • Dr Love
    Anonym (Va?) skrev 2018-07-12 18:28:45 följande:
    Vid annan slakt avlivas djuren direkt med ett skott i pannan, tar ungefär 1 sekund. Men vid detta plågas djuret inte bara av smärtan utan upplever också stark dödsångest när den sakta förblöder till döds.
    Hur lång tid det tar att tömma är irrelevant, det som spelar roll är hur mycket lidande djuret genomlever innan det dör.
    Skottet i pannan ÄR bedövningen vid svensk halalslakt. Se länken ovan.
  • Dr Love
    Anonym (Va?) skrev 2018-07-12 18:47:26 följande:
    Djuret lever när den får halsen avskuren.
    Inte om det dog av bedövningen.
  • Dr Love
    Anonym (Förbud) skrev 2018-07-12 19:56:45 följande:
    Det är så och SD har inte lagt fram något förslag om att förbjuda redan förbjuden obedövad halalslakt i Sverige. Det man lagt fram förslag om är tydlig varningstext för kött som halalslaktats utan bedövning utomlands men som säljs i Sverige, söka undantag i EU för att förbjuda import av kött som slaktats utan bedövning, verka för att förbjuda obedövad halalslakt inom hela EU. Väldigt vettiga och bra förslag. 

Ni lyssnar inte på vad något idiot på FL säger om halalslakt men när han säger något korkat om SD sväljs det med hull och hår eftersom det passar er agenda. 
    Så du säger att vi borde lyssna på det "någon idiot säger på FL"? Skämt åsido, jag kan ställa mig bakom en motion om att märka icke-svenskt kött med en ej bedövad-märkning.
    Oklart hur man ska få full insikt i slaktmetoden med utländskt kött dock. Det bästa är antagligen att helt enkelt fortsätta uppmuntra folk att köpa svenskt kött.
Svar på tråden Vi borde förbjuda halalslakt!!!