Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar

Anonym (Slut..) skrev 2018-07-12 12:34:11 följande:

Jag orkar inte..

Har haft så enormt intensivt på jobbet och äntligen flera veckors semester men so far är det fruktansvärt..

Jag tar nästan allt ansvar för hem och barn, planering och hittar på aktiviteter för dem. Hans fokus är fotboll och ?vila upp sig?.

Ts, tack för dagens goda skratt. Skrattade rätt ut när jag läste: "fotboll och vila upp sig"!!!

Så himla typiskt. Många män kan verkligen konsten att "checka ut": antingen som ovan med fotbolls vm i soffan, ut på golvbanan, tränandes 24/7 till sommarens ironman, ut och tralla veranda etc etc. De går helt klart ned i "semester-mode".

Min egen särbo har i princip legat och slöat i sängen sedan han gick på semester. Han måste "ladda" säger han.
    (Men det gör mig inget just eftersom vi är särbos med skild ekonomi och inga barn).

• Anonym (Maria)
    Anonym (Man på semester) skrev 2018-07-12 13:20:31 följande:
    Samtidigt är en orsak till att kvinnor blir utbrända att de inte klarar av att koppla av. Att vila upp sig är något positivt.
    Javisst, kvinnor borde försöka bli bättre på det. Att dra ned lite på kraven när det gäller "familjeprojektet - sommar". Många kvinnor är så rädda att barnen skall "missa" något om det inte reses till sommarland, tivoli, bad, utflykter etc i tid och otid.
Svar på tråden Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar