Inlägg från: Anonym (Man77) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man77)

Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar

Kvinnor krånglar till allt. Det är väl bara att packa allt för att åka o bada tar 3 timmar när det tar 1 minut för en man att ta handukar, badbrallor och hoppa in i bilen. Och nej, mariekex och saft är inte ett måste för livskvalitet.

• Anonym (Man77)
    Anonym (Trams) skrev 2018-07-13 09:36:43 följande:
    Okej, filt leksaker och matsäck är överkurs. Men vad tror du om blöjor, solkräm och solhatt då.

Typiskt män att bara göra iordning sig själva och låta kvinnan göra alla förberedelser som rör familjen och sen anklaga henne dels för att ta sån tid på sig och att det hon gör är överkurs.

Jag antar att du sen inte har nåt emot att sitta på den onödiga filten, låta den överarbetade matsäcken smaka och smörja in dig med solkrämen som inte behövs.
    Som vanligt handlar det som kvinnor gör till 99% om att imponera och få godkänt av andra kvinnor vilket är fine, men sluta tro på att det är viktigt eller nödvändigt.
  • Anonym (Man77)
    Anonym (Sandra) skrev 2018-07-13 19:02:48 följande:
    Att bara be den part som har högst krav att sänka dem låter varken speciellt rättvist eller som en bra grund för en bra relation. Det enklaste är som sagt båda definierar det de tycker borde göras och sen möts man på mitten.

Hur tycker du att man ska lösa en rättvis fördelning av hushållssysslorna?
    Högst krav är för kvinnor den nivån man vill visa upp för väninnor och inte minst för sin mor. Fundera istället på varför det är så viktigt med andras åsikter.
  • Anonym (Man77)
    Anonym (Slut..) skrev 2018-07-13 21:00:41 följande:
    Ja, jag har blivit en gnällig mamma åt min man och jag tror inte du anar hur osexigt det är.

Jag efterfrågar inget mirakel. Jag vill att min man tar hand om sina barn, lagar den mat han äter, ställer undan tallriken han ätit på, tvättat sina kalsonger, hänger upp sin jacka, betalat sina räkningar. Jag har ingen åsikt om hur han gör det bara att han gör det. Men du som är så klok kanske kan komma och prata med honom då?
    Du får väl göra som alla andra kvinnor, tjata..
Svar på tråden Semester- då checkar mannen ut från allt ansvar