• PH76

Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?

Jag har inte varit otrogen mot min fru och mor till våra två barn, men tyvär så var jag notoriskt otrogen mot mina x. Jag hade två förhållanden parallellt under vissa tider och var även otrogen mot båda.

Det var en mix av att jag inte var tillräckligt kär, både utomlands, såg väldigt bra ut och hade många som raggade på mig, och givetvis svagt omdöme och moral.

• PH76
    Inga bekymmer skrev 2018-08-05 15:44:01 följande:

Intressant! Vad är det som gör att du hitintills lyckats vara din fru trogen när du förut varit notoriskt otrogen? Har du och din fru haft nån svacka i förhållandet än? Vet/visste din fru om hur du levt före hennes tid?

Givetvis så har vi haft svackor över alla år men det är ju ingen ursäkt till att vara otrogen. Jag vet inte vad det ör som gjort att jag inte har varit det förutom att jag hade väldigt mycket starkare känslor för min fru när vi blev tillsamman jämfört med vad jag haft tidigare.
  • PH76
    Inga bekymmer skrev 2018-08-07 22:16:08 följande:
    Din sambo verkar inte särskilt omtänksam som skiter i dig och att du också får njuta. Det kanske är därför ditt samvete inte fungerar. Jag har väldigt svårt att förstå att du kan tycka att ert förhållande är bra utifrån det du just beskrev..
    Nu måste jag hoppa in.

Har man inte tagit upp detta som ett problem och inte hjälpt till att lösa det så är det inte ok att gå utanför förhållandet.
Svar på tråden Ni som varit otrogna mot er partner , varför ?