Inlägg från: CarinaL26 |Visa alla inlägg
  • CarinaL26

    Bör socialdemokraterna förbjudas?

    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:25:56 följande:

    Ingenting av det du skriver stämmer. Inte dina frågor heller.


    Stämde inget av påståendena? Så du menar att S har samma grundsyn som M, KD, SD och ASF?
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:30:30 följande:

    De vill förbjuda alla partier som inte delar deras grundsyn. Lyssna själv till vad Stefan Löven säger. Delar av det han har sagt finns ju citerat i tråden. Kan väl inte vara så svårt att förstå?


    Du har påstått det. Finns inget citat där han uttryckt sig så. Länka till citatet så vi kan se själva.
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:30:30 följande:

    De vill förbjuda alla partier som inte delar deras grundsyn. Lyssna själv till vad Stefan Löven säger. Delar av det han har sagt finns ju citerat i tråden. Kan väl inte vara så svårt att förstå?


    Och du svarade inte på frågan. Har S samma grundsyn som de partier jag räknade upp? Det måste du väl ha en uppfattning om?
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:38:31 följande:

    Du kan säkert lägga ihop 1 + 1?





    Visar ju rätt tydligt vad Stefan Löven och socialdemokraterna har för värderingar.


    Finns inget citat som matchar det du påstår. Vet du ens vad ordet citat betyder? Om du citerar någon gör du det ordagrant. Att du får 1 + 1 till 3 visar att du har stora brister i svenska språket, alternativt gör egna grundlösa tolkningar som du vill ska stämma med din grundsyn.
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:42:27 följande:

    Den frågan får du ställa till socialdemokraterna. Det är ju de som vill förbjuda.


    Vad är din uppfattning, klarar du inte av att förmedla din egen bild om S delar grundsyn med nämnda partier eller inte?
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:46:09 följande:

    Har jag precis redogjort för ovan. Är bara att läsa innantill.


    Nej det har du inte. Du börjar svamla om annat.

    Jag repeterar och förkortar frågan den blir enklare och så att du bara behöver svara Ja eller Nej. Klarar du det?

    Fråga: Anser du att S har samma grundsyn som SD och ASF?
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:48:11 följande:

    Vad vill du själv? Vill du förbjuda politiska organisationer, eller anser du att alla ska ha rätt att organisera, sig hålla offentliga möten, demonstrera osv, oavsett om du delar och håller med om deras budskap eller inte?


    Du gör precis som KillBill och andra sossar, ställer motfrågor och glider undan innan du svarat på ställda frågor själv.
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 00:54:41 följande:

    Som jag redan har skrivit ett antal gånger nu. Det får du fråga sossarna och löven om. Samma man har dock för vana trogen att kalla sina motståndare för nazister så fort det inte går vägen för honom. Även hos moderater har han börjat se nazistspöken, samtidigt som han öppnar upp för förbud (se länk ovan). Nej, det är inte särskilt svårt att se den desperation som lyser ur lövens ögon.


    Varför ska jag fråga dem om vad du anser?

    Kan bara dra slutsatsen att du inte är kapabel att ha en egen uppfattning, alternativt inte vill delge den då den skulle avslöja att du talar emot dig själv.
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 01:03:48 följande:

    Därför att det var det du frågade. Vad anser S om KD, C, L, M, SD ?

    Jag har ingen aning om vad de anser, men jag noterar ändå att så fort något parti på allvar börjar utmana dem om makten drar de fram nazistkortet och börjar yla om förbud. Jag tycker det är oroväckande och man undrar onekligen om socialdemokraterna är ett demokratiskt parti. Alltmer tyder på att de inte är det.


    Du verkar som sagt ha stora brister i svenska språket.

    I mitt inlägg 42, där jag för din bekvämlighet förkortade frågan, och vilket du precis besvarade så inleds frågan

    Anser du....

    Dvs vad din uppfattning var. Inte vad S uppfattning var.

    Och du klarare inte av att svara på det.
  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 11:50:35 följande:

    Socialdemokraterna går från klarhet till klarhet.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRvLPX/experten-forbud-kan-hota-yttrandefriheten

    Samtidigt kallar de Sverigedemokraterna ch nu även Moderaterna för rasister.

    Desperationen tycks vara total från Sveavägen 68.

    Det låter onekligen som att Socialdemokraterna är på god väg att avskaffa demokratin. Frågan är då, om det inte snarare borde vara socialdemokraterna som borde förbjudas? Vad tycker ni andra?


    Du har redan bevisat för alla att dina resonemang är hej-kom-och-hjälp-mig.
  • CarinaL26

    Och ja, jag anser att organisationer som jobbar för att avskaffa demokratin, såsom exempelvis NMR, bör kunna förbjudas.

  • CarinaL26
    Gabbe75 skrev 2018-07-13 13:14:12 följande:

    Att socialdemokraterna vill avskaffa demokratin har vi ju sett, men att NRM vill det har jag faktiskt inte sett, bara att många påstår det. Vill de också förbjuda organisationer och partier, samt avskaffa mötesfriheten?


    Att du har problem med ordförståelse har vi ju sett till leda. Är det inte bättre att du jobbar på det innan du ställer ytterligare korkade frågor?
  • CarinaL26

    Moderaterna vill gå bredare än regeringen och även förbjuda våldsbejakande vänsterextremistgrupperigar samt våldsbejakande islamistiska organisationer utöver nazistiska organisationer som NMR.

    Vill du avskaffa moderaterna också då de vill gå längre än regeringsförslaget?

  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 21:30:30 följande:

    Frågan är hur mycket sanning det ligger i det. Dom är inte direkt kända för att hålla sina löften


    Och om de menar allvar? (Ser inte varför de inte skulle höra det)
  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 21:42:36 följande:

    Hahaha du skojar. hur blev det inte dom här 8 åren?


    Har moderaterna lett Sverige de senaste åtta åren?
  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 21:49:29 följande:

    Öhh ja?


    Nyhet: det var 4 år sedan de lämnade över makten till sossarna efter valet 2014.
  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 21:57:49 följande:

    Ja men dom har fortfarande regerat dom senaste 8 åren. 2006-2014 och har då haft gott om tid på sig att visa vad dom går för


    2006-2014 är inte de senaste 8 åren. Har du samma språkliga svårigheter som TS?

    Men vi kan backa ett steg,

    Låt oss anta, rent hypotetiskt tills vidare, att moderaterna vill förbjuda våldsbejakande organiationer så som NMR, och våldsbejakande islamistiska organdonationer samt våldsbejakande vänsterorganisationer. Då är frågorna

    1. Stöder du ett sådant förslag?

    2. Anser du som TS att i om moderaterna anser det så bör moderaterna förbjudas?
  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 22:20:40 följande:

    Fast du om du tänker lite så har sossarna bara regerat i 4 år så jo dom senaste ÅTTA åren var 2006-2014. Vad spelar det för roll om jag stödjer ett sånt förslag? Ja jag tycker att det är bra att extremism förbjuds. Men jag är däremot skeptisk mot moderaterna som parti


    Så du stöder inte TS (SD:are för övrigt) att partier som vill förbjuda våldsbejakande exttemistiska organisationer borde förbjudas själva? Det är nämligen exakt det denna tråd handlar om. I övrigt har du all rätt i världen att vara skeptisk mot M.
  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 22:52:29 följande:

    Jag vill att all extremism stoppas som islamism och nazism.


    Till skillnad från TS så står vi på samma sida då i den frågan.
  • CarinaL26
    Hejjk skrev 2018-07-13 22:58:56 följande:

    Jag är dock sverigedemokrat


    Det har jag fattat men du har diametralt olika åsikt i denna fråga jämfört med din SD kollega TS.
Svar på tråden Bör socialdemokraterna förbjudas?