Inlägg från: Anonym (Mat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mat)

Jag somnar hungrig ikväll

Lång historia kort blivit ensam med tre barn, har fast jobb men betar av skulder mitt x tog på mig så det går verkligen inte runt. hursomhelst sen han lämna oss har vi ännu inte fått hjämp med billigare boende. Jag och barnen går knappt runt. dom har mat och allt nödvändigt men ikväll hade jag inget att äta. Så tragiskt och overkligt. Jag har ingen närstående här heller. Barnen vill så gärna till badet på lördag och jag hoppas jag får lite grejer sålt lokalt innan dess. Trodde aldrig jag skulle ligga här ensam med tre små och somna riktigt hungrig. Förlåt för snyft inlägg men jag behövde bara skriva av mig.

• Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2018-07-13 00:51:30 följande:

På vilket sätt hamnade skulderna på dig? Tog ditt ex lånen utan att du visste något? Hur stora lån gäller det?

Ja precis. Jag betalar ca 4000kr i mån på de lånet
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Nja) skrev 2018-07-13 00:58:16 följande:

Vad skall barnen äta imorgon?

Köttfärssås och spagetti.
  • Anonym (Mat)

Medans utredningen pågår måste jag tyvärr betala.

• Anonym (Mat)
    Anonym (Nja) skrev 2018-07-13 01:07:33 följande:

Bara? På hela dagen? Och i övermorgon? Jag har svårt att se att du skall svälta i 6 dagar tills barnbidraget kommer, men alla 3 barn har samtidigt tillräckligt med mat. Kunde du inte baka lite scones till dig själv ikväll? Eller havregrynsgröt? Det har du garanterat råd med om du har råd med 6 dagars mat till tre barn.

Ja idag blir det köttfärssås och spaetti. Sålde en gammal spjälsäng verkar det som och tjejen ska köpa den idag för 300kr så det är ju jätte bra! Då kan jag köpa blöjpaket och lite mat till fre. Jag behövde bara skriva av mig lite
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Hoppas allt löser sig) skrev 2018-07-13 08:49:29 följande:

Kontakta låneföretaget och andra du betalar till och be om paus eller omförhandling av lånet.

Värt ett försök!

Jag har fått i princip en mån paus var 12e mån hittills men jag kan ju ringa igen och fråga absolut
  • Anonym (Mat)

[quote=78879498][quote-nick]Unaangelita skrev 2018-07-13 08:58:59 följande:[/quote-nick]Usch vilken jobbig situation

Finns det ingen du kan låna några tusen av på sikt? Alltså att du inte behöver betala tillbaka på en gång menar jag.

Annars är kyrkan en bra plats att vända sig till, de hjälper en med matkasse/presentkort på mataffär.

Jag menar du måste ju också äta för att orka vara mamma på dagarna.

Bra att du säljer iväg lite saker, det brukar jag också göra när det kniper!

Lycka till och hoppas du finner en lösning.[/quote jag önska jag hde någon att låna av men just nu käns det inte ens som att jg hade velat. avskyr att vara skyldig och att ha det hängandes över mig.. jag sålde och fick ihop 500 imorse. Var och handlade så vi har mat och blöjor tills på fre. Så det käns bra. Blir inget bad imorgon det kostar 50kr inträdd för mig och sen käns det jobbigt att inte kunna köpa en glass så jag får försöka ordna nåt bad hemma eller dyl. Köns som dom bara fått vara hemma hela sommaren. Har ingen bil så vi kan åka till någon badplats heller. Det löser sig viktigast är maten! Tack för stöd!

• Anonym (Mat)

[quote=78879498][quote-nick]Unaangelita skrev 2018-07-13 08:58:59 följande:[/quote-nick]Usch vilken jobbig situation

Finns det ingen du kan låna några tusen av på sikt? Alltså att du inte behöver betala tillbaka på en gång menar jag.

Annars är kyrkan en bra plats att vända sig till, de hjälper en med matkasse/presentkort på mataffär.

Jag menar du måste ju också äta för att orka vara mamma på dagarna.

Bra att du säljer iväg lite saker, det brukar jag också göra när det kniper!

Lycka till och hoppas du finner en lösning.[/quote jag önska jag hde någon att låna av men just nu käns det inte ens som att jg hade velat. avskyr att vara skyldig och att ha det hängandes över mig.. jag sålde och fick ihop 500 imorse. Var och handlade så vi har mat och blöjor tills på fre. Så det käns bra. Blir inget bad imorgon det kostar 50kr inträdd för mig och sen käns det jobbigt att inte kunna köpa en glass så jag får försöka ordna nåt bad hemma eller dyl. Köns som dom bara fått vara hemma hela sommaren. Har ingen bil så vi kan åka till någon badplats heller. Det löser sig viktigast är maten! Tack för stöd!

• Anonym (Mat)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-07-13 14:39:47 följande:

Var finns exet? Kan barnen bo där tills du kommit på fötter?

Han finns inte kvar i våra liv alls, flyttat tillbaka till sitt hemland. Jag kommer fixa detta då jag i höst ska bli ansvarig på mitt jobb, visst barnen får vara på fsk lite längre men det kommer generera lite mer pengar för oss, så vi iaf klarar oss. Jag visste att sommaren skulle vara lite knaper..

anledningen till att jag inte har sparade pengar kvar är pga att jag blev varslad under mammaledigheten med mina pojkar, sen blev jag sjukskriven pga det han gjorde mot oss och en sjukdom(strul med tarmarna sedan en operation på det) men jag fann tre jobb samtidigt i princip i vintras och ett av dom var 100% så jag tog det( jag är inte rädd för att hitta och lösa alls, jag skäms inte för att fråga om jobb och det var väl tur det) den 29e juli övergår min provanställning till tillsvidare. Så jag tycker ändå mitt i allt att jag säkrat det viktigaste, en fast inkomst.. hade jag inte fått en ökning i höst pga ansvar hade jag tagit ett till jobb någonstans. 

Jag använde alla sparade pengar ( dom han inte kom åt till att betala räkningar dom månaderna jag väntade på fsk tex .. Men det blev en liten återvändsgränd igår för mig och jag bara behövde skriva av mig. 

Jag är glad att jag har ett jobb och tre friska barn, jag gör verkligen allt för dom!
  • Anonym (Mat)

nu kanske det blev lite OT men jag vill förklara allt:) 

• Anonym (Mat)
    Anonym (Förstår) skrev 2018-07-13 21:42:16 följande:

Har suttit i samma sits. Folk som inte har pengar kan aldrig i vidaste fantasi förstå känslan.

Blir de långsiktigt så blir det dessutom socialt utanförskap. Folk säger A... men du har ju så mycket, fina kläder bla bla bla. Asså man behöver inte se fattig ut för att vara fattig. Men folk fattar nada!

Alltså, jag håller med dig där, man tar faktiskt avstånd för man orkar inte..

har en vän som ofta säger men vart badar ni då? det käns som att hon fattar men inte vågar fråga rakt ut, ibland käns det som ett hån..men det är egentligen oviktigt för mig, jag försöker bli 100% frisk och bra för att vara en bra förälder, just nu är jag både mamma och pappa liksom.. jag är helt slut och skulle kunna sova i evigheter.. men nu är det som det är.. vad folk tycker och tänker är oviktigt.
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Förstår) skrev 2018-07-13 22:28:59 följande:
    Sorry, mobilen råkade halka. Därför blev det ett tomt inlägg innan.

Allt kostar pengar. Verkligen allt! Man måste prioritera och inse att ingen kommer hjälpa en. Ibland är det lättare att vara två än en. Kommer FK pengar försent pga deras handläggningstider så drabbas man enskilt. Jag kan inte vara sjuk för 80% av lönen är kass.... ja de är extremt svårt att vara ensam.

Jag prioriterar inte mat till mig själv på samma vis som till barnet men ändå behöver man äta. Tur att jag kan äta samma sak i en vecka i streck...hahaha
    ingen fara, haha känenr igen mig, jag kan äta VAD som men igår kväll var jag  faktiskt hungrig..

MIn ena son är lite speciell med mat, äter i princip bara korv köttbullar och rostmackor med smör. 

Men man vill ju försöka variera lite åt dom små iaf..! mina älskar grönsaker och grytor!
  • Anonym (Mat)
    Anonym (Stark) skrev 2018-07-13 22:23:30 följande:

Vad stark du är. Fortsätt med din positiva syn.

tack! jag försöker, blev bättre sen jag fick ett bra jobb och utbildning i jobbet
  • Anonym (Mat)
    faren skrev 2018-07-14 16:54:59 följande:

Ja du, ts hur går det o din tråd? Har du fått solgt något idag? Det finns ju olika appar, som spock, och säkert många andra. Lokala Facebook sidor, där manar loppis? Berätta för mig hur det är just nu. Jag skriver inte som anonym, men har läst tråden, ser att du inte har svarat på ett bra tag? Så hur går det ts?

Jag fick ju ihop en slant i fredags. den handla vi för.. maten tror jag vi klarar oss på till på fredag. Hoppas jag iallafall. tack för omtanken
  • Anonym (Mat)
    Anonym (K 2) skrev 2018-07-14 19:17:06 följande:

Oj, vad lång tid utredningen pågår! I hur många år har den pågått? Måste du verkligen betala under tiden?

Ja jag måste annars går det till Inkasso sen kfm. Jag tror det löser sig inom någon månad käns drygt bara.
Svar på tråden Jag somnar hungrig ikväll