Inlägg från: Anonym (Om jag ändå fokuserade på betyg tidigare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Om jag ändå fokuserade på betyg tidigare)

Har ni bytt mål i livet totalt?

Hej!

Jag hoppas jag verkligen inte sårar någon, för det är verkligen inte meningen. Vi alla har olika smaker, och bara för att jag har byt ut mina mål mot en annan riktning, så betyder det ju inte att mina f.d ambitioner är dåliga på något sätt.

Okej, sedan jag var kanske 15 år. Så drömde jag om att bli skådespelare, tänkte att det vore skoj med kändisskap och berömmelse.

Jag lyckades ta mig in i karriären vid ung vuxen ålder. Det blev dock många gratis arbeten.

Den absolut sista produktioner var för min del den största av alla som jag var med på tidigare produktioner. Det var där som jag började tycka det var tråkigt. Det blev repetition efter repetition. Och efter alla repetitioner, så skulle var ha en hel del föreställningar. Så det fortsatte med samma sak, nästan varje dag. Jag tappade min totala ambition och inriktar idag helt någonting annat i livet. Jag är tjugofem år, och tänker bara tillbaka om jag kanske ändå fokuserade på mina betyg tidigare och högskolan.

Men gott och kort, jag har byt min ambition till helt någon annan inriktning. Har ni själv känt att ni hamnat fel någonstans, eller har ni själva haft ambitioner om skådespeleri, eller ni kanske fortfarande har det?

• Svar på tråden Har ni bytt mål i livet totalt?

Vill understryka om att jag är inte så jättesorgsen egentligen.

Jag valde denna kategori mesta dels för att vara anonym.

Det som fick mig att fokusera på ett annat mål i livet, var lite tack vare det sista teaterproduktionen som jag någonsin har varit med om.

Det kändes oerhört trist, det var liksom repetitioner, repetitioner och mer repetitioner i flera månader. Därefter kom det till att göra själva föreställningarna som på gick i cirka två månader, om jag minns helt
    korrekt.

Med andra ord, det gällde att göra samma sak om, om, om och om igen.

Kan detta vara även blandning av att man har växt och blivit mer mogen som resulterar att man får andra ambitioner.

Jag har inte lika stor bekräftelsebehov som tidigare, vilket även det kan kanske bidra till att jag inte vill hålla på med teater och skådespeleri.

Så det kan nog kanske också gjort att jag tyckte det var tråkigt under/efter teaterproduktionen.

Svar på tråden Har ni bytt mål i livet totalt?