Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Har ni bytt mål i livet totalt?

Min mor sadlade om från ekonom / redovisningsassistent till lärare när hon var typ 45. Då hade hon kämpat länge utan att trivas på jobbet.

Du är bara 25, inget problem att byta inriktning för dig även om vissa vägval (Typ läkare) kanske är mer ell3r mindre stängda möjligheter.

Tror du säkert kommer finna nån roll i arbetslivet där dina tidigare erfarenheter kan komma väl till pass. Lycka till

• Anonym (.)
    123Humlan skrev 2018-07-22 15:53:53 följande:

Med hjälp av sparande sedan heltidsåren siktar jag och partnern på att skaffa hus och slå oss ner någonstans och odla lite osv. Huset är menat att höja livskvaliteten samt fungera som pensionsförsäkring åt oss (När boendet väl är avbetalt kommer vi kunna bo billigt i äldre dar). Så t.o.m den biten har jag tänkt på. 

Du gör helt rätt! Har du inte kollat på forumet alternativ.nu så titta där. Finns mycket tips o spännande människor där.

Själv är jag inne på lite samma spår som dig, fast jag är nog några år före dig. Har redan skaffat det där lilla huset (och betalat av det), håller på att odla mat, har lite höns och så. I år skaffade vi solpaneler så vi är självförsörjande på el också. Hoppas kunna utöka odlingarna lite, men har inte haft tid till det ännu.

Egentligen skulle jag kunna säga upp mig och leva på besparingarna, men jag har ett väldigt roligt jobb, som dessutom är välbetalt, så jag blir nog kvar ett tag till där. Men det är en väldigt skön känsla att veta att man skulle kunna säga upp sig och leva på en skälig levnadsnivå resten av livet. Lycka till humlan!
Svar på tråden Har ni bytt mål i livet totalt?