Inlägg från: EmberEyes |Visa alla inlägg
  • EmberEyes

Diskmaskin Maxtemp./Disktablett

myskmalva skrev 2018-07-14 08:07:40 följande:

Diskmaskinen spolar ju bort smutsen, så de bakterier som överlever värmen åker med vattnet ut i avloppet. Men man ska såklart inte räkna med att disken är fullkomligt steril när den är färdig. Är det det du vill uppnå får du skaffa en autoklav. Men det behövs knappast i ett vanligt hushåll.

Precis. Har du något som måste vara extra rent så får du steril-koka det efter/istället.
  • EmberEyes
    JLES skrev 2018-07-14 23:54:58 följande:
    EmberEyes skrev 2018-07-14 23:53:00 följande:
    Precis. Har du något som måste vara extra rent så får du steril-koka det efter/istället.
    Jo, jag förstår det. :) Hur som helst så hittar jag typ ingen information på om det är sant att maskiner automatiskt kör en sköljcykel på hög värme! Får försöka kolla upp det.

Har ni några tips angående disktablettenDrömmer

Ät dem inte? Tungan ute

Förlåt, jag har ingen aning! Det är en djungel. Jag spenderade nog nästan en timme med att läsa på och jämföra de olika tvättmedlen på ICA maxi för någon vecka sedan. Inte blev jag klokare på det.
  • EmberEyes

Skärbrädor (och annat)  i trä bör väl inte diskas i maskin, om det är en bräda i plast, keramik eller annat oorganiskt material så tror jag inte det är någon fara. Om nu inte plasten råkar vara av en icke-värmebeständig sort då...

Svar på tråden Diskmaskin Maxtemp./Disktablett