Inlägg från: Anonym (xyz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xyz)

SD varför är du för / emot?

De övriga partierna har sprungit vilse i sin politik i sin iver att vara PK. De har tappat sin trovärdighet eftersom de tävlat om att ställa sig så längt från SD som möjligt och trots det infört det som var SD's viktigaste fråga i förra valet.

Helt klart är SD till stora delar ett missnöjesparti, och de övriga partierna har spelat dem i händerna genom t.ex Decemberöverenskommelsen (som i egentligen var till för att stänga ute SD).

• Anonym (xyz)
    Rickmax1992 skrev 2018-07-14 22:10:32 följande:

Bara att dom vill införa förbjud på abort är helt sjukt... 

Nej, de vill inte förbjuda abort.
  • Anonym (xyz)
    Hur skulle det vara om du läste det som du själv länkar till?

"Personer med etableringsersättning ingår endast om de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program.".

Där kan regeringen gömma undan de flesta asylsökande utan att de syns i statistiken. Det är inte förvånande eftersom Socialdemokraterna tidigare förtidspensionerade personer på löpande band för att de skulle försvinna ur arbetslöshets-statistiken.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (***)) skrev 2018-07-24 20:32:29 följande:
    Dessutom så har Sverige ett mycket bättre socialt nätverk än många andra länder. Så även de som inte är rika har det bättre i Sverige än i många andra länder.
    Ja, och för det betalar vi som arbetar bland de högsta skatterna i världen. Migranter som beviljas upphållstillstånd får det bättre än en del svenskar som bott här hela livet. Mat, husrum, sjukvård, tandvård och inget krav på att arbeta.

Ett problem i sammanhanget är att fackföreningarnas "framgångar" gjort att alla lågbetalda instegsjobb som inte kräver utbildning är borta. Enligt vänsterblocket är det bättre att personer går på bidrag än att de jobbar för en låg lön.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-30 22:24:55 följande:
    Det är klart att Malmö inte är sig likt när intoleransen, främlingsfientligheten och hatet ökar mot den mest utsatta gruppen i samhället. En oroväckande utveckling! Om SD får hållas brakar snart helvetet löst.
    Det är väl uppenbart att det är mord, sprängningar och andra problem i Malmö som  orsakat eventuell intolerans och främlingsfientlighet, och inte tvärt om.

• Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 15:43:48 följande:
    Snälla du! Jag hoppas du försöker driva med mig..."Petterssonsblogg"...Hur seriöst är ditt sökande efter fakta?
    Du kanske inte är läskunnig?
    Artikeln kommer från DN och bygger på en rapport från BRÅ (brottsförebyggande rådet).

Bloggen har en del intressant kringinformation, och därför länkade jag till den.

www.dn.se/arkiv/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet/

www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2005-12-14-brottslighet-bland-personer-fodda-i-sverige-och-i-utlandet.html

• Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-31 22:31:23 följande:
    Herregud!!! Har du hört talas om källkritik? Tror du verkligen din länk är en trovärdig källa? I så fall tycker jag synd om dig...okunskap är samhällets värsta fiende!
    Återigen bevisar du att du inte är läskunnig. Länken du klagar på nu innehåller fullständig källinformation. Din dator eller internet-anslutning kanske inte klarar att ladda ner filen på 1.9 GByte som innehållar alla domar som statistiken bygger på?
    För att packa upp filen behöver du programmet 7-Zip. För att läsa domarna behöver du en pdf-läsare. Behöver du hjälp med något mer kan du fråga här i stället för att kasta ur dig åsikter utan faktaunderlag.

Varför tror du att de senaste statistiska undersökningarna från BRÅ om brottslingars etnicitet är från 1996 och 2005?
    Beror det på att ingen är intresserad, eller beror det på att PK-eliten som bestämmer inte vill att det görs fler sådana undersökningar?

• Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-01 01:00:21 följande:
    Jag förlitar mig hellre på BRÅs statistik som görs varje år.
    Du har inte presenterat en enda siffra från BRÅ's statistik som stöder dina påståenden. Hade du verkligen läst BRÅ's statistik borde du veta att de inte längre får göra statistik över brottslingars etnicitet. Deras senaste statistik är från 2005, och den ger inget stöd för din ståndpunkt.

Fakta var för obekväma för beslutsfattarna, men i stället för att försöka lösa problemen så förbjuder man statistiken i bästa öststatsanda.
    Det enda sättet att få fram statistik är alltså att gå igenom domstols-domar, men det accepterar du inte för att du är "källkritisk".

Var god och presentera de källor som du använder som underlag för dina påståenden.
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-01 13:00:45 följande:
    Som sagt, vi tar den diskussionen när du på ett nyktert och vaket sätt kan bedöma och se vinklingen i den undersökning du presenterar.
    Vi kan diskutera de senaste officiella från BRÅ, som är från 1996 och 2005, men jag antar att du inte har läst dem heller? Är du kritisk mot alla källor som inte stämmer med din uppfattning?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?