Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

SD varför är du för / emot?

Det kryllar av SD-trådar. SÅ känner man igen ett framgångsparti. Inte en enda tråd om M eller S. Vem bryr sig om dom liksom. SD 2018!

• Anonym (mor)
    Less is more skrev 2018-07-16 17:45:53 följande:
    Det är roligare att diskutera SD för det är ett "nytt" parti man vill lära känna och förstå. Sen kanske man ändå väljer S eller M när det kommer till kritan.
    Nja särskilt nya är ju inte SD. Liksom första hänförelsen borde lagt sig? Självklart så röstar man inte SD bara för att man vill älta om dom 24/7 utan antagligen ngt annat. Kanske F! rentav
  • Anonym (mor)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-07-16 17:32:31 följande:
    Dom vill sänka abort gränsen så att aborter inte ska kunna göras i vecka 22 (då många barn kan räddas och då man tillhör förlossningen) det tycker jag är bra.
  • Anonym (mor)
    Less is more skrev 2018-07-16 18:09:46 följande:
    F! ...nu hänger jag inte med. Men det spelar ingen roll...
    Bara ett exempel
  • Anonym (mor)
    Är ju fantastiskt med tanke på att vi blivit så många fler och att arbetslösheten bland utrikesfödda är så mkt större än den inhemska. Kanske har man A-kassa?
  • Anonym (mor)

TÄNK så fantastiskt att SD väcker sådant intresse och så starka känslor! Då vet man att ett parti är rätt ute. Vem bryr sig om MP, KD eller snoppen (ursäkta Liberalerna)...?

• Anonym (mor)

När moderata politiker m fl stod i svenska valstugor på våra torg i Sverige och inför dold kamera i UG sa sanningen om vad de EGENTLIGEN ansåg om invandrare så var det ju synd om dem (de har ju anhöriga och är människor) MEN TÄNK om det varit SD:are som sagt vad dessa individer uttryckte så skulle vi sett klippen i Svt 24/7. I varenda debatt skulle klippen repriseras. Jimmie skulle ständigt få svara på frågan HUR VAR DET I VALSTUGORNA? Nu är det glömt!?

• Anonym (mor)
    oanonym skrev 2018-09-01 10:52:39 följande:
    Islamism och IS väcker känslor, är det för att de är rätt ute?
    Ja det är det sannolikt. Jag har iofs inte hört Jimmie bre ut sig om IS och för egen del orkar jag inte ens bry mig i vad det är. Inget som ska behöva bekymra svensken är min ståndpunkt. Liksom VARFÖR ska vi i Sverige dra på oss sådana problem? Har vi inga egna? Jag har två döttrar och gillar inte NÅGOT som har med muslimsk kultur att göra här i Sverige. Jag var själv pga föräldratryck medlem i pingstkyrkan hela min ungdom och jag HATAR allt religiöst förtryck. Man kan tro på en Gud eller vad man vill men sin tro har man ENSKILT i sitt hjärta och man slår inte sin Gud i skallen på folk. ...så känner lilla jag.
  • Anonym (mor)
    oanonym skrev 2018-09-01 11:09:19 följande:
    Så islamism och IS är rätt ute???

Det var det jag undrade, då detta väcker känslor.
    Islamism tror jag folk är bekanta med och reagerar på, för eller emot vad gäller moskéer, böneutrop och muslimska friskolor. IS är jag mer tveksam till att folk vet vad det är. Liksom man har hört uttrycket men liksom inte orkat bry sig på djupet. Det är MIN lilla tanke.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?