• tobbe01

SD varför är du för / emot?

Jag är FÖR SD och kan knappt bärga mig till valet i höst där SD kommer göra ett KANONVAL! Hur vet man att ett parti är framgångsrikt? JO T EX att det startas trådar på FL år ut och in om partiet. Mest hat men KÄNSLOR! Jag har ALDRIG sett en tråd om Liberalerna eller sossarna. Ingen bryr sig om dom töntarna.

• tobbe01
    Anonym (Dice) skrev 2018-07-21 08:08:36 följande:
    Vilken förbluffande slutledningsförmåga! 
    Eller hur! Genius at work.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 11:05:05 följande:
    Det är för att SD väcker så mycket negativa tankar och känslor. Ungefär som Hitler som fortfarande är "populär" att prata om.
    hahahahaha okej.
  • tobbe01
    nihka skrev 2018-07-21 11:10:40 följande:
    Ja, SDs nätarmé vill gärna få oss att tro att Familjeliv är en SD-högborg

Det finns en handfull personer som bannas och reggar på på nytt och som varje gång de reggar på med nytt konto passar på att lägga ytterligare en röst på SD i någon omröstningstråd, men i riksdagsvalet är det en röst per person som gäller - jobbigt värre för dessa multiröstare.
    Men det är väl rätt sällsynt med positiva trådar om SD? MEN all reklam är ju bra reklam och om inte annat så skapar alla dessa trådar ett intresse för SD. Vad vill dom EGENTLIGEN?....och så kanske man rentav läser på!? och bildar sig en EGEN uppfattning utan en massa andras tyckande.
  • tobbe01
    Anonym (Emot) skrev 2018-07-21 12:11:08 följande:
    Exakt så gjorde jag! Jag läste på. Och jag kommer inte rösta på

SD
    OCH så fint att vi har fria val så du kan rösta på precis vilket parti du vill.
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 12:46:18 följande:
    Jag tror du behöver vidga din världsbild något, om du tror att familjeliv på något sätt skulle vara signifikativ för hur valet kommer gå.

Hur ser du på det faktum att det parti du är "för" har en ledning som gick med när partiet hade rasistiska punkter i partiprogrammet?
    Självklart speglar FL lite av klimatet i samhället, men jag har inte min världsbild baserad på vad jag läser här. Jag är LIIITE större än så. Helt klart så väcker SD enormt mkt känslor och engagemang. Har du sett ngn tråd om MP? Nä tänkte väl det. Vi kan diskutera tills helv..tet fryser till is huruvida SD är bra eller dåliga så vi får invänta valet helt enkelt och inse att människor tycker väldigt olika och det får man i vårt underbara land. Jag tror SD kommer göra ett KANONVAL.......men vem vet.
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 13:15:32 följande:
    Jag tycker det är ganska ointressant vilka trådar som finns här. (men det finns faktiskt en om MP)

Men...
    Hur ser du på det faktum att det parti du är "för" har en ledning som gick med när partiet hade rasistiska punkter i partiprogrammet?
    Jag vet inte hur det såg ut när Jimmie gick med. Tror dock INTE att man hade hakkors på kansliet. De där hakkorsen som Löööfven tjatar om så fort han får chansen och som han tror sig veta fanns där. Tröttsamt.
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 15:24:29 följande:
    På vilket sätt är det ett svar på min fråga?
    Du påstår att SD hade rasistiska åsikter när Jimmie gick med. Jag vet inte om det var så. Jag läste Jimmies fantastiska bok "Satis Politio" och sträckläste den MEN tyvärr minns jag inte vad han skrev om den tiden. Jag skulle dock komma ihåg om det var så att hakkorsen hade hängt på kansliet. Skulle minnas det glasklart.
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 15:41:47 följande:
    Så du har inte läst deras partiprogram från den tiden?
    Är du inte intresserad av vad Jimmie och andra i ledningen gick med i för parti?
    Varför tar du upp hakkors?

och slutligen:
    Om det nu skulle vara så (vilket är ett faktum men du kan bortse från det), skulle det spela någon roll för dig?
    Jag tar upp hakkors för det är vad Löööfven tjatar om så fort han får chansen. Han var tydligen på SD:s kansli då för många år sedan och såg dem? *typ* NEJ det spelar ingen roll för mig vad Jimmie kan ha haft för åsikter som ung. Kanske var han fullblodsrasist(?) MEN människor mognar och förändras. Den gamle bänkalkisen kan bli nykter, frälst och gå med i Filadelfia.
  • tobbe01
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-21 16:08:04 följande:
    Så du väljer att ta risken att han och övriga i ledningen inte har förändrats.
    Eller är det så att det inte spelar någon roll för dig?
    "Risken"? Var finns den för mig? Jag hör vad Jimmie och alla hans, faktiskt imponerande intelligenta, partikamrater säger idag. Är de smygrasister så är det ju inget jag kan göra ngt åt. Skulle man känna den privata Löööfven på pulsen när han fått i sig ett par groggar så kanske han är en också. Man vet så lite om folks innersta.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?