SD varför är du för / emot?
Varför jag hellre kastar mig utför ett stup än lägger min röst på SD?
Om man inte blivit övertygad av det mest självklara av alla skäl (att SD är ett rasistiskt parti, grundat 1988 av högerextremister och nazister) så går det ju att läsa partipolitiken på deras hemsida för att enkelt förstå att de är ett bakåtsträvande parti som enbart spelar på människors rädslor för att vinna röster.
Några axplock ur SDs politik:
Arbetsmarknadspolitik:
SD säger absolut INGENTING om vilka lösningar de föreslår för att minska arbetslösheten. Det ända som framgår här är att de är missnöjda med dagens politik. Det är enkelt att vara missnöjd men om man inte har några egna konkreta förslag för hur man ska göra saker bättre så kanske man ska ligga lite lågt med pajkastningen
Brottslighet:
Här förvränger man fakta på ett fantastiskt sätt som går hem hos alla Svärjevenner. Man anger att Sverige har flest anmälda våldtäkter i Europa men man glömmer då att nämna att defintionen av våldtäkt inte är samma i Sverige som i andra länder. Sverige har en mer omfattande definition av begreppet så något som klassas som våldtäkt i Sverige är inte nödvändigtvis våldtäkt i andra länder. Vidare gäller att upprepade incidenter, t.ex en man som våldtar sin fru regelbundet ger upphov till samma antal rapporter som incidenter. Just för att synliggöra problemet.
Medborgarskap:
Du ska enbart kunna inneha ett medborgarskap. Det gäller alltså även infödda svenskar med helsvenska rötter. Bosätter du dig i ett annat EU-land t.ex. och blir medborgare i det landet så måste du avsäga dig ditt svenska medborgarskap.
Adoption:
Samkönade par eller ensamstående ska inte längre ha möjligheten att adoptera. Vi Ska alltså gå bakåt i tiden.
Miljö:
SD backar varken Paris-avtalet eller Sveriges nya klimatlag. Vidare saknar de politik för att minska på utsläpp av växthusgaser. SD verkar tydligen tro att en drastiskt minskad flyktningmotagning och ursvenska svennesvenskar som sjunger små grodorna kommer att rädda Sverige från klimathotet. Eller nej, glömde visst att det inte finns något klimathot enligt foliehattarna i SD.
Nej, kära SD- och Svärge-venner, det har inte skett en systemkollaps i vårt fina land (Jimmie har ljugit för er igen) men OM ni väldigt gärna önskar att det ska ske så tycker jag att ni ska rösta på faktaresistens-Jimmie och hans gelikar.