Inlägg från: Anonym (---) |Visa alla inlägg
  • Anonym (---)

SD varför är du för / emot?

Anonym (För SD) skrev 2018-08-16 23:27:58 följande:

Såg just DIs debatt och tyckte både Kristersson och Björklund gjorde starkt intryck.

Men för mig faller rösten på dem bort just för att de inte vill förhandla med SD. För mig är det helt fel att man vill utestänga dem vid förhandlingsbordet oberoende av hur många röster de får, oavsett hur många mandat de får. Det är inte demokrati i mina ögon. Att de hellre samarbetar med dem som står långt borta från deras och min ideologi (S), gör det omöjligt för mig att rösta på Alliansen. Väldigt synd då jag står nära M i väldigt mycket och gillade starkt hur båda två hanterade större delen av debatten.

så du röstar inte på dom du egentligen sympatiserar med för att dom är 'dumma' mot SD? Då kan du ju inte rösta på någon då alla partierna är 'dumma' mot varandra och det är pajkastning och sandlådebeteende från alla inklusive SD.

man kan ju inte rösta på ett parti för att man tycker synd om dom man röstar väl på ett parti för att få till förändringar och där känns en röst på SD bortkastad eftersom det inte ger något i praktiken, stödröst åt M eller åt S, men är det allt man vill ha ut som väljare?
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-17 00:03:50 följande:
    Så du tycker det är bäst att i en fråga driva en politik som 53% av svenska folket är emot? Det har redan prövats i 4 år, och det har inte gått bra.

SD kommer vara valets stora vinnare, men de kommer inte ingå i nästa regering.
    Frågan är hur länge deras väljare kommer stå ut med att rösta på ett parti som nu i flera år har ställts utanför den riktiga makten trots att man är ett av dom största partierna, när blir sista droppen? Hur många år som man står och ser på hur SD stödjer antingen alliansregering eller en rödgrön regering.

Sd:s väljare är missnöjesväljare som bryter med sina partier när man blir frustrerad och inget händer, det har drabbat M och S osv och om man tror att det inte kan hända även SD så är man naiv

Svar på tråden SD varför är du för / emot?