Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

SD varför är du för / emot?

Padirac skrev 2018-08-30 21:49:21 följande:

Nej, alla är inte rasister, men SD är ett rasistiskt parti. Hur kan det vara svårt att förstå skillnaden.

Kan vi nöja oss med att vi inte vet vad den andre tror? För detsamma säger jag om det du vill säga om vad jag tror.

Varför anser du att de är rasistiska? Bara för att man vill behålla svensk kultur och ha en majoritet av svenskar i Sverige så betyder inte det att man är rasist.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Tjabbah) skrev 2018-08-31 13:07:55 följande:

De vill inte bevara svensk kultur. De skriver inte under på typiska svenska värderingar om jämställdhet, HBTQ-personers rättigheter, det sekulära samhället mm. De är väldigt osvenska.

Fast nu ljuger du. Vad menar du skulle vara "typiska svenska värderingar om jämställdhet"? Vem har gjort dig till talesperson för svenska folkets värderingar osv? De är väldigt svenska. De är som vi svenskar var innan vänsterpolitiken tog över som självupptagen norm i de etablerade partierna. Vilket många politiker i de etablerade partierna fortfarande också är men knappt vågar yttra högt med rädsla för repressalier.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kompenta?) skrev 2018-08-31 14:56:57 följande:

Ni som är för SD:s politik, vilka faktorer tycker ni är bra med deras politik förutom invandringsfrågan?

När ni väljer SD i kommun-, landsting-, och riksdagsval, hur väl känner ni till vilka representanter ni väljer in? Kan de t.ex. räkna? Har de koll på nationalekonomi? Hur vet ni att det inte är t.ex. NMR-medlemmar som kommer in på dessa mandat?

Hur bra kan ditt partis valbara kandidater räkna? Vad har de för värderingar? Hur vet du det? Vad har ditt parti gjort för gott för svenska folket de senaste 10 åren?
  • Anonym (Nyfiken)
    SWO skrev 2018-08-31 23:40:46 följande:

Vem har gjort SD till talespersoner för svenska folkets värderingar? Jag (och många med mig) anser att dagens demokratiska värderingar, där vi värnar om människor utan att värdera deras yttre egenskaper, ÄR svenska värderingar. Innan "vänsterpolitiken" tog över så var värderingarna att slå din fru, aga dina barn, tycka illa om andra med fel hudfärg/läggning mm (ja, ni förstår grejen). Det var helt ok att agera utifrån denna misstanke mot sagda grupper. Är detta de värderingar SD vill ha tillbaka? Förklara gärna!

SWO

Ingen. Men vissa av oss tycker som dem. Du ljuger. Det var dominant vänster hela tiden fram till mitten av 70-talet då högern styrde några år. Det var kungen som var regeringschef när man ändrade lagen så att männen inte längre fick aga sin fru. Ska du ljuga så bör du läsa på. Just nu framstår ditt raljerande som rena rappakaljan.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (För SD) skrev 2018-09-01 23:10:47 följande:

Vad jag vet är det inte speciellt krångligt att få abort i DK pga medicinska orsaker. Tycker det är synd att anpassa en lag efter det fåtal det är som upptäcker en graviditet senare. Tyvärr slinker det igenom folk med dåliga anledningar som åh nej, min pojkvän dumpade mig, eller andra som plötsligt ångrar sig, eller ve,ar för länge (har själv kommenterat i sådana trådar här på fl).

V 12 funkar bra i övriga EU ingen som klagar, så det borde funka finfint i Sverige också. Rätten till abort finns, och möjlighet att söka om det senare finns.

Attans. Men alla tycker inte som du. Vi är många som anser att vi ska ändra gränsen.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2018-09-01 23:23:12 följande:

Attans. Men alla tycker inte som du. Vi är många som anser att vi ska ändra gränsen.

Min kommentar var till KillBill och inte Anonym (för SD).
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 12:23:00 följande:

Undrar om detta blir spiken i kistan för SD toppen Jörgen Fogelklou som tidigare har avslöjats med att på Flashback-kontot "Afghan" sprida mycket grov rasism exempelvis "utplåna alla negrer" och att "juden är roten till allt ont". Den här gången har Jörgen Fogelklou hotat att mörda en annan sverigedemokrat.  Den rasism som Fogelklou har spridit har SDs partiledning accepterat men kommer de att se mellan fingrarna även när det gäller dödshot? Det ska bli intressant att se.

nyheter24.se/nyheter/politik/866560-sd-toppen-fornekar-nazistkontot-men-nu-kommer-nya-kopplingar

www.aftonbladet.se/nyheter/a/21xnMx/sd-toppen-i-ny-skandalinspelning--dodshotade-kollega

Vilket förtal du sprider. Han har ju förklarat att det var ett bråk mellan två kompisar och att de blev vänner någon dag senare. Han menade inte vad han sa. Samt erkänner han att det var oproffsigt av honom att reagera och säga så.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 12:06:07 följande:

Som sagt, Svenska Dagbladet har avslöjat att det saknas 30 miljarder i SDs budget. Det måste vara rekord i politisk amatörmässighet.

Du upprörs över att Socialdemokraternas ungdomsförbund har bjudit ungdomar på energidryck efter att de blivit medlemmar i SSU. 

Tycker du inte att det är betydligt mer allvarligt att en underårig kvinna i Ungsvenskarna blev våldtagen efter att ha blivit bjuden på sprit av en anställd på SD:s riksdagskansli?

Är det inte mer alarmerande att flera kvinnor i moderaternas ungdomsförbund berättat om sexuella trackaserier, våldtäkter, och att minderåriga har serverats alkohol och att ledningen för MUF och Moderaterna inte har agerat?

"De flesta blev obekväma i mitt sällskap, jag var mer som en observatör och var inte så rolig att vara med. Många hetsade mig att dricka, äldre killar framför allt. Det var många minderåriga tjejer med i Muf som bjöds generöst på alkohol. Många äldre killar var på dem"

"En anställd på SD:s riksdagskansli är polisanmäld för våldtäkt. Offret, en 16-årig flicka, säger att han bjöd henne på alkolhol och tvingade till sig sex"

www.dn.se/nyheter/politik/utbrett-problem-med-sexuella-trakasserier-och-mobbing-i-muf/

www.aftonbladet.se/nyheter/a/kaWm0A/sd-man-pa-riksdagskansliet-utreds-for-valdtakt

Det stämmer inte heller. SD har räknat ut att klara budgeten. Sen finns det någon som tycker att saker ska kosta lika mycket under SDs budget som under S och Ms. SD räknar med att kunna kapa kostnader som S och M har dragit på sig i onödan.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 13:12:52 följande:

Detta bör alla läsa.Så tog högerpopulistiska sidor över valrörelsen på Facebook - med hjälp av SD

"Sidorna förmedlar en mörk bild av Sverige - budskapen är  DN kan nu visa att flera av sidornas publiceringar sker synkroniserat. Och att nätverket sträcker sig ända in på Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning. ofta främlingsfientliga och ibland öppet antisemitiska"

www.dn.se/nyheter/politik/sa-tog-hogerpopulistiska-sidor-over-valrorelsen-pa-facebook-med-hjalp-av-sd/

Många följer kontona utan att använda fbs följknapp... Den där statistiken har jäkligt hög felmarginal och jag uppskattar inte att media granskar privatpersoners politiska åsikter. Tycker det att det är rätt av dem att göra det?

"
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 13:38:41 följande:

Är det din kommentar till att SD har avslöjats med att kopplingar till sidor som sprider rasistisk och antisemitisk propaganda?

De flesta medier och partier (även SD) är köpare av opinionsundersökningar där man kartlägger privatpersoners politiska åsikter. Skulle det vara fel? Informationen går ju inte att spåra till enskilda individer.

Det är fel eftersom man har rätten att avsäga sig medverkan i seriösa undersökningar. Vi har valhemlighet i Sverige och ingen får efterforska i privatpersoners politiska åsikter utan att de godkänner det.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?