-
Jösses...det har verkligen inga andra politiker gjort!Anonym (A) skrev 2018-09-04 11:39:36 följande:
-
Det är nog inte bara SD som har svårt med ekonomin.
www.ystadsallehanda.se/ledare/vansterns-gratis-tandvard-skapar-problem-och-varre-lar-det-bli/ -
Jag försvarar det icke, men efter att ha levt i snart 50 år så är det inte första gången jag hört om detta. Långt innan SD ens fanns med på kartan.KillBill skrev 2018-09-04 17:18:58 följande:Hur tusan kan du försvara detta. Det SD-toppen Stefan Jakobsson har gjort är inget annat än ett bedrägeri. Att Jimmie Åkesson har fortsatt förtroende för denna skurk säger en del. Hoppas att någon polisanmäler det hela.
Jag måste däremot ifrågasätta hur det kommer sig att detta inte tagits upp förrän nu (strax innan val)? Är det endast hemskt om det är SD det handlar om? Personligen kan man ju önska att även kommunalpolitiker sattes dit hårt.
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/gPe97a/penilla-gunther-kd-lat-riksdagen-betala-privatresor-med-hyrbil
jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/2018/08/25/isabella-lovin-mp-forklarar-varfor-hon-lyxflyger-for-15-miljoner-av-skattebetalarnas-pengar/
aktuelltfokus.se/lyxhotell-och-hyrbilar-pa-skattebetalarnas-bekostnad-korruptionsskandaler-skakar-kd/
www.expressen.se/nyheter/s-politikern-tog-limousine-till-kungafesten-av-praktiska-skal/
Alla politiker är lika goda kålsupare, fuskar och bedrar. Jag försvarar inte SD utan har ett ganska generellt politikerförakt. -
Denna länk var inte den jag besvarade i mitt första inlägg, utan den som handlade om taxiresorna.KillBill skrev 2018-09-04 17:18:58 följande:Hur tusan kan du försvara detta. Det SD-toppen Stefan Jakobsson har gjort är inget annat än ett bedrägeri. Att Jimmie Åkesson har fortsatt förtroende för denna skurk säger en del. Hoppas att någon polisanmäler det hela.
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qngAdg/sd-toppen-akte-pa-akessons-fest--plockade-ut-pengar-for-konferens
Det som framkommer här att Stefan Jakobsson var den enda av riksdagsledamöterna som registrerade det som konferens, är rent ut sagt bedrövligt Att han skulle bli polisanmäld är dock inte säkert eftersom politiker oftast kommer undan med det mesta. Särskilt inte då han påpekar att han ska betala tillbaka pengarna (såklart efter att ha blivit påkommen). -
Jag förstår inte varför man inte kan göra både och? Att anpassa sig till svenska företagens arbetskultur, men samtidigt behålla sin kultur i övrigt? Detta krav gäller ju även för många svenskar.
Om det inte passar sig att jag går in på ett kontor i bikini eller med superkort kjol, då tycker inte jag att det är konstigt att jag får anpassa mig till företagets kultur.
I en del yrken har de tillika klädkoder som man bör följa.
Företagskulturer tenderar som tur är vara olika, så det som fungerar dåligt på ett ställe kanske fungerar bättre på ett annat.
T.ex. Om man absolut inte vill ta kvinnor i hand så får man väl välja ett annat arbete än politiker (eller andra yrken med högre krav på social kompetens.). Rekryterare kommer sannolikt att sortera bort folk som inte verkar passa in med den övriga personalen på arbetet. Det blir likväl svårt för den arbetssökande som saknar social kompetens att inte bli bortsorterad.