• nihka
    Anonym (grev) skrev 2018-08-20 17:41:10 följande:
    Och ändå är var fjärde svensk medborgare beredd att rösta på SD. Och ihop med M och KD har det konservativa blocket runt 40-45% av rösterna.
    Vilket konservativt block? Det finns inget konservativt block. KD åker dessutom troligtvis ut.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Och därför har organisationer som NMR och AfS i stort sett noll sympatisörer.
    nihka skrev 2018-08-20 14:48:28 följande:
    Tja. Man kan ju också sätta en sexåring som tjatar vid ratten så hen får visa sig inkompetent eller växa med uppgiften...
    Du menar partier. Mig gör det inget att NMR och AFS plockar röster från SD, fast några blir alltid kvar.
  • nihka
    Och ändå är var fjärde svensk medborgare beredd att rösta på SD. Och ihop med M och KD har det konservativa blocket runt 40-45% av rösterna.
    Vilket konservativt block? Det finns inget konservativt block. KD åker dessutom troligtvis ut och om M satsar på SD kommer samma sak som sist att hända: M rasar.
  • nihka
    Vilket konservativt block? Det finns inget konservativt block. KD åker dessutom troligtvis ut och om M satsar på SD kommer samma sak som sist att hända: M rasar.
  • nihka
    Padirac skrev 2018-08-21 07:02:38 följande:
    Det finns många M-väljare som överger skeppet om M+SD=sant.

Det har vi redan sett. Ute i distrikten, framför allt Skåne, vill M samarbeta med SD, men lika många vill inte och framför allt många av deras väljare vill inte.

Man kan säga att 'folket' inte vill att M+SD ska vara sant
    Eftersom man tydligen kan vara en hur liten andel av folket som helst och kalla sig "folket" - iaf om man är SD eller tillhör dess suporters benämner jag härmed mig själv nu för "folket".

Om M inleder ett samarbete med SD kommer folket inte att rösta på M i höstens val
  • nihka
    Padirac skrev 2018-08-21 07:02:38 följande:
    Det finns många M-väljare som överger skeppet om M+SD=sant.

Det har vi redan sett. Ute i distrikten, framför allt Skåne, vill M samarbeta med SD, men lika många vill inte och framför allt många av deras väljare vill inte.

Man kan säga att 'folket' inte vill att M+SD ska vara sant
    Eftersom man tydligen kan vara en hur liten andel av folket som helst och kalla sig "folket" - iaf om man är SD eller tillhör dess suporters benämner jag härmed mig själv nu för "folket".

Om M inleder ett samarbete med SD kommer folket inte att rösta på M i höstens val 
  • nihka
    man62 skrev 2018-08-21 23:58:53 följande:

Demokrati är väl  att man ska hänsyn till folkets vilja? Och jag skulle tro att SD kan få minst 15% av folkets röster den 9 september.

Bör man då inte ta mer hänsyn till folkets vilja och börja samarbeta med SD i stället för att försöka frysa ut dem?

Det är jag som är folket så ska man ta hänsyn till någon och sammarbeta med  någon så är det mig man ska tala med
  • nihka
    Anonym (Carl) skrev 2018-08-23 18:47:29 följande:
    Verkligen härligt att se!
    Fortsättningen om SD är härlig: "backar för andra månaden i rad, i Yougovs opinionsmätning".

Svar på tråden SD varför är du för / emot?