Inlägg från: Anonym (SD 2018) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SD 2018)

SD varför är du för / emot?

sophia08 skrev 2018-07-16 11:58:19 följande:

Jag ser att SD är Sveriges räddning jag är väldigt påläst mär det gäller politik. För nig är det viktigt att Sverige ska kännas tryggt och jag är så arg och besviken vad som har jämt med det hör länder som senaste åren. Jag har barn och jag tänker på mina barns framtid. Jag vet många som kommer att rösta på SD och då är det då även folk som inte är födda i I Sverige

Samma här. Barnens framtid går före allt
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (M) skrev 2018-07-16 10:51:09 följande:

Jag håller med. Sverige har otrolig hjälp av invandringen. Inom många yrken är det uteslutande etniskt icke-svensk som arbetar, arbeten som svensken har "glömt bort" eller inte anser vara fina nog att utföra. Invandringen bidrar mycket. Jag håller med dig men jag förstår också de som väljer SD som vad de ser det som, en sista utväg.

Svåra frågor och ingen verkar ha svaren.

Fast lever majoriteten på bidrag eller jobbar dom? Det är värt att du funderar över
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (M) skrev 2018-07-16 14:00:29 följande:

Ja, jag tycke vi ska reducera antalet men inte stänga helt. Vi vinner på lite men inte som det ser ut nu.

Nej dom flesta av dom är inte ens intresserade av att ta ett arbete. Fungerar fint att leva på bidrag med 10 ungar och slippa jobba
  • Anonym (SD 2018)

Eller inga ungar alls

• Anonym (SD 2018)
    xMKx skrev 2018-07-16 14:05:42 följande:

En stor majoritet jobbar helt klart, även om arbetslösheten är högre bland utrikesfödda.

En stor majoritet? Dummaste jag hört
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Rt) skrev 2018-07-16 14:38:16 följande:

Det får du allt försöka förklara! Fakta tack!

Fakta? Gå utanför dörren , kolla på stan , lev i verkligheten
  • Anonym (SD 2018)
    Less is more skrev 2018-07-16 15:17:59 följande:

Det vet jag faktiskt inte - och det är därför jag ställer frågan. Varför är SD emot genus pedagogiken i förskolan ? Jag har inte upplevt något märkligt och konstigt i alla fall.

För att inte uppmuntra människor till att bli osäkra på sin identitet och könstillhörighet kanske.
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (aldrig SD) skrev 2018-07-16 15:35:15 följande:

Så vad tror du "genuspedagogik" innefattar?

Kan du visa att du inte har "sämst verklighetsuppfattning"?

gunuspedagogik? Att klä småpojkar i rosa klänningar och att alla måste kalla varandra hen på många förskolor . Känner en förskolelärare och på hennes förskola får barnen inte säga hon eller han och måste säga hen. Det blir alltså tvingade till det. Är det ok?
  • Anonym (SD 2018)
    nihka skrev 2018-07-16 16:22:31 följande:

Fast genuspedagogik handlar inte om det. Du är emot din egen vanföreställning om vad saken handlar om.

Finns inga förskolar där barnen tvingas säga hen isf hon och han. Antingen ljuger din förskollärararvän eller så ljuger du.

jodå det finns! Ingen av oss ljuger. Hon har tagit väldigt illa vid sig att det är så på hennes förskola. Du har inte rätt i allt
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Jimmiefan) skrev 2018-07-16 16:32:21 följande:

Är det så här en feminist med snopp ska klä sig för att duga i det nya avkönade Sverige?

Svar på tråden SD varför är du för / emot?