SD varför är du för / emot?
...inte längre har på sig sånt som 8-åring ......(rättelse ovan ).
...inte längre har på sig sånt som 8-åring ......(rättelse ovan ).
Det kryllar av SD-trådar. SÅ känner man igen ett framgångsparti. Inte en enda tråd om M eller S. Vem bryr sig om dom liksom. SD 2018!
Nja särskilt nya är ju inte SD. Liksom första hänförelsen borde lagt sig? Självklart så röstar man inte SD bara för att man vill älta om dom 24/7 utan antagligen ngt annat. Kanske F! rentav
Hur skulle det vara om du läste det som du själv länkar till?
"Personer med etableringsersättning ingår endast om de deltar i ett arbetsmarknadspolitiskt program.".
Där kan regeringen gömma undan de flesta asylsökande utan att de syns i statistiken. Det är inte förvånande eftersom Socialdemokraterna tidigare förtidspensionerade personer på löpande band för att de skulle försvinna ur arbetslöshets-statistiken.
Jo, de oanställningsbara fick förr förtidspension numera valsar de istället omkring i diverse åtgärdsprogram inte sälla i årtionden. Märks inte minst på hur många sekond-hand-butiker som startas av diverse ideella organisationer, de som förr fick förtidspension jobbar för ersättning från försäkringskassan och då kallas det för arbetsträning
Nu skyfflas de med diverse problem istället runt i diverse åtgärder som aldrig leder någonstans förutom till ohälsa
De har ju varit ute och tittat på verksamheten i olika åtgärder och pratat med personer som deltagit, dessa har ju dock hållit tyst i rädsla för att bli av med ersättningen
Låt nuvarande regler vara kvar. Kvinnor som behöver rådgivning, information och stöd bör kunna få det. Det ska vara så medvetet ingrepp som möjligt.
Det kräver en massa administration och byråkrati att besluta om folk ska få rätt till abort. Vi har inte riktigt plats för det i Sverige.
I övrigt kan det vara bra att på olika sätt jobba förebyggande så att de onödigaste graviditeterna inte alls hade blivit ett faktum.
Självklart speglar FL lite av klimatet i samhället, men jag har inte min världsbild baserad på vad jag läser här. Jag är LIIITE större än så. Helt klart så väcker SD enormt mkt känslor och engagemang. Har du sett ngn tråd om MP? Nä tänkte väl det. Vi kan diskutera tills helv..tet fryser till is huruvida SD är bra eller dåliga så vi får invänta valet helt enkelt och inse att människor tycker väldigt olika och det får man i vårt underbara land. Jag tror SD kommer göra ett KANONVAL.......men vem vet.
Jag ogillar "vi och de-snacket". Det har startat många krig i Europa och världen. Illavarslande.
Ett stängt Sverige med en ledare som bestämmer vad som är tillräckligt svenskt och godkänt är inget jag vill leva i.
Vi ska utveckla landet tillsammans. Inte stänga ute, anta och beskylla varandra felaktigt och med förutfattade meningar.
Däremot ska brottslighet och terrorism beivras och straffas. Utvisning om så är möjligt vid allvarligare brott.
Håller med dig till stor del. Tyvärr är det en viss religion som inte är kompatibelt med ditt och mitt synsätt. Andra religioner är det också, men har fått flytta sig eller anpassat sig.
Kommer islam att göra det? Det är det som är frågan. Religioner, och framförallt islam, har ju mycket av detta Vi och de - snacket, som du pratar om.
Orkar och klarar vi av att ändra en religion, och dess anhängare, en gång till?
Vill tillägga att jag absolut inte är SD.
Alla koncentrerar sig bara på terrorister och självmordsbombare. Det gör ju att vissa muslimer kan ses som ?vanliga troende?, fastän de har ganska dåliga värderingar, människosyn, kvinnosyn, o.s.v.
En vanlig muslim kan jämföras med en ganska extrem svensk kristen. Där ligger det stora problemet, anser jag.
De extrema kristna i Sverige får ofta kritik för sina uttalanden om t.ex. kvinnor, homosexuella.
Ganska ofta kallas det sektbeteende.
Det är lättare för en kristen att tolka bibeln så den passar in i ett modernt samhälle än vad det är för en muslim att göra samma med koranen. Den får ju inte tolkas, egentligen.
Det är när man diskuterar kvinnors rättighter, homosexuellas rättigheter, allmän människosyn, o.s.v. som man märker hur extrem en troende är. Och de flesta diskuterar inte sådant på jobbet.
Nej, vi kan inte bestämma andras tankar och tro. Däremot så har man rätt att kritisera religion på samma sätt som man kan kritisera nazism och rasism, t.ex. Många är ganska feg att kritisera islam. Det ska vara ganska extrem islam innan kritiken kommer fram.
Är invandringens kostnader och konsekvenser som skrämmer mig.
Enormt många kommer ha ett livslångt bidragsberoende och många kommer hamna i kriminalitet. Påverkar Sverige på så många olika plan.
Invandrare skrämmer mig dock inte.
Haha säga vad man vill om Jimmie men någon hycklare är han inte
svt.se/kultur/medier/jimmie-akesson-i-sr-intervju-hade-jag-varit-chef-hade-jag-lagt-ned-p3-direkt