Inlägg från: Anonym (Folket.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Folket.)

SD varför är du för / emot?

Problemet med ?eu nivå? är anhöriginvandringen, detta gör att vi inte alls ligger i nivå med EU utan förtfarande tar imot flest per capita. Sen ska denna utökas till att innefatta vänner till familjen/kusiner etc...

77000kr/år för 3-500 000 pers till är rätt mkt pengar.

• Anonym (Folket.)

Varför är det så svårt att ens enas om en relativt enkel slutsats.

Påståendet var att : Vi har en restriktiv migrationspolitik och Europas strängaste regler för anhöriginvandring.

När vi ligger topp 3 i Europa är vi inte i närheten av att ha den mest restriktiva politiken i Europa, även om Svenska politiker vill ge det intrycket.

Vi driver snarare en av europas mest frikostiga politik för invandring är ett bättre uttryck.

• Anonym (Folket.)

Har vi eller har vi inte bland europas mest liberala flyktingpolitik?

Väldigt lätt fråga med ett givet svar som du av någon anledning inte vill erkänna.

• Anonym (Folket.)

Vad är problemet med att erkänna att vi inte har europas striktaste migration utan tvärtom ligger i topp 3 för 2017?

Jag förstår inte din logik, en ger ett påstående som är fel, jag ger statistik som motsäger påståendet. Fakta är inte rasistiskt, vad är problemet med att bara hålla med om att Sverige fortfarande är ett av de land i europa som tar in flest.

• Anonym (Folket.)

Nej det va inte det Padirac gjorde, utan undvek att säga det uppenbara. Rätt tydligt om man läser inläggen, svarar med motfrågor och undviker och slutar svarar när det inte gick längre.

Jag respekterar vänstern om de säger att invandring kostar, och man lägger förslag som slår på även sin egna ekonomi, inte bara med flosker som de rika ska betala.

Sen blir dock direkt nästa fråga hur man kan tycka det är mer humant att hjälpa 300 000 till på hemma plan när man kan hjälpa ca 40 gg fler på plats. Eftersom man nu drar ner på bistånd...men jag tänker helt enkelt inte känslor utan resultat vilket vänstern har svårt för.

Hur kan det vara humant att dra ner på bistånd för att hjälpa 40 gg mindre här hemma, jag får inte ihop det heller.

• Anonym (Folket.)

Hade varit intressant att se vilka övriga är, tror MED har en stor del där och är större än FI.

• Anonym (Folket.)

Problemet när man skriver att Sverige har Eu miniminivå på flyktinginvandring och strängaste regler etc så antar jag och väldigt många fler att man då tar in minst flyktingar. Och jo Sverige har stramat åt sina regler till eu:s minimi nivå, men ändå ligger vi i topp i antal, dvs i verkligheten. Vi är inte ens i närheten av att ha europas striktaste flyktingpolitik utan vi har fortfarande Europas mest liberala flykting politik.

Ungefär som man skulle införa en prisgaranti, men när kunderna vill ha mellanskillnaden utbetald inte bry sig om att betala. Har man prisgaranti då?

Detta är som vanligt utspel från politiker som vill påskina att de varit handlingkraftiga och plocka SD väljare men som vis närmare granskning inte alla stämmer överrens med uttalanden.

• Anonym (Folket.)

Jag tycker inte att man har en restriktiv flyktingpolitik när man ligger topp 3 i Europa 2017 utan tvärtom, och det är nog fler än bara SD anhängare som tycker så.

• Anonym (Folket.)

Finns inga seriösa vetenskapliga studier som visar att asylinvandring är lönsam, tyvärr.

Svar på tråden SD varför är du för / emot?