Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

SD varför är du för / emot?

KillBill skrev 2018-09-02 14:30:41 följande:

Jag förstår inte vart du vill komma. DN har verkligen inte gjort något otillåtet eller olämpligt när de har avslöjat SDs koppling till dessa rasistiska och antisemitiska sidor

Det är väldigt olämpligt att granska enskilda individers politiska ställningstagande utan att fråga om lov.

"Åsiktsregistrering i form av anteckning om medborgare i allmänt register får enligt 2 kap 3 § regeringsformen sedan 1975 ej utan hans samtycke grundas enbart på hans politiska åskådning."
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 16:20:05 följande:

Här kan ni läsa ett skrämmande reportage från en kristen friskola i GP. Rektorn är vice ordförande i kristna friskolerådet. 

För allas kännedom så går SD till val på att religiösa friskolor ska få vara kvar.

www.e-pages.dk/goteborgsposten/2541/article/771719/6/1/render/

www.aftonbladet.se/debatt/a/kaj7d9/s-vill-inte-se-problemen-med-religiosa-friskolor

Du förlorar bara på alla dina fake news. :)
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 16:20:05 följande:

Här kan ni läsa ett skrämmande reportage från en kristen friskola i GP. Rektorn är vice ordförande i kristna friskolerådet. 

För allas kännedom så går SD till val på att religiösa friskolor ska få vara kvar.

"Den enda detaljen som egentligen gnager är att skolan ligger i samma lokal som kyrkan. Och att rektorn på skolan, Sven Magnusson, även ingår i församlingens ledning ? en grupp män kallade ?De Äldste?."

Jehovas vittnen alltså... Hur kan du försöka lägga skulden för Moderaternas och Socialdemokraternas bristande kontroll av till exempel den friskolan? SD vill behålla väl fungerande friskolor. Det vill jag med.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 16:38:51 följande:

Vadå fake news? SD vill INTE förbjuda religiösa friskolor det vill däremot socialdemokraterna. Frågan som alla bör ställa sig varför ska barn indoktrineras med kristen eller muslimsk religion i skolan? Barn går väl för bövelen i skolan för att få helt andra kunskaper!Det så är extremt svårt för myndigheter att håll koll vad som försiggår på den här typen av skolor och därför är SDs förslag, att skolinspektionen ska kontrollera skolorna bättre, ett slag i luften som leder till absolut ingenting.

Jag hoppas att alla läser artikeln från GP, det är riktigt skrämmande läsning

SD vill ha kvar välfungerande friskolor. Däremot vill de inte ha såna där friskolor som M och S har haft och inte haft kontroll på. Helt vanliga kristna friskolor fungerar riktigt bra ute i landet. Däremot tror jag inte på den där sortens friskola som JW håller i och som både M och S har tillåtit under alla år.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 17:04:54 följande:

Det där är bara populism.  Det är extremt svårt för myndigheter att håll koll vad som försiggår på den här typen av skolor och därför är SDs förslag, att skolinspektionen ska kontrollera skolorna bättre, ett slag i luften som leder till absolut ingenting.

Ge i stället argument varför exempelvis Jehovas Vittnen och muslimska församlingar ska ha rätt att driva religiösa skolor för små barn. Tor du att det gynnar integrationen?

Inte alls. :)

Därför att det ÄR utrett och till största delen väldigt väl fungerande runt om i landet. Det är betydligt bättre studiero på många friskolor. Dessutom har många friskolor bättre krav på uppförande, kamratanda osv. Bara fördelar. De religiösa inslagen är frivilliga och det går även muslimer i kristna friskolor osv. Att S och M nu ångrar sig och tycker att det var okej att slarva med kontrollen på vissa skolor under 26 år ska inte drabba de skolor som fungerar bra. Klantigt och dumt av S och M.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 18:32:34 följande:

Vad svamlar du om.

Så du anser att fördelen med friskolor som drivs av Jehovas Vittnen eller av muslimska församlingar är bättre studiero och kamratanda? Läste du inte artikeln om den religösa friskolan med självmordsbenägna elever?

liberalerna vill förbjuda nya religiösa friskolor, M har inga sådana planer.

Oj, jag förstår att du inte kan besvara det jag skrev eftersom du vet att det stämmer. I övrigt ska du inte försöka påstå att jag tycker saker som jag inte har sagt att jag gör. Jag behöver verkligen inte besvara dina påhitt om mina åsikter. Du verkar ha svårt att argumentera för din sak. Acceptera att du har förlorat diskussionen. S och M har under många år gjort bort sig och nu är det dags för nya vindar i både riksdag och regering. Btw så finns det elever i kommunala skolor som till och med har mått så dåligt att de har tagit livet av sig. Ska kommunala skolor förbjudas pga det?
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-09-02 18:34:23 följande:

Nu går Frankrikes president Macron ut och spelar högre stående moralpolis och anklagar Jimmie för att som han uttrycker det "inte vara kompatibel med svenska värderingar" efter att i "skitkanalen" P3 vägrat att välja mellan honom och Putin. Vad vet den vänstertomten om svenska värderingar? Och vad har han med våra politiker eller inre angelägenheter att göra när han inte ens klarar att styra upp sitt allt mer islamiserade egna land?

Svensk media försöker påverka valet. Men jag tror att de flesta förstår vad som händer och väljer rätt nästa söndag.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (A) skrev 2018-09-02 21:24:37 följande:

Struntprat.

Inte alls.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 22:33:59 följande:

Jag förstår inte vad du menar. M och SD delar syn på religiösa friskolor och anser att det ska vara fritt fram för religiösa sekter som Livets ord, Plymouthbröder, Livets ord och muslimska församlingar att indoktrinera barn i religiösa friskolor, Jag tycker liksom socialdemokraterna att det är dålig politik.

Nu ljuger du. Tror du själv på det du skriver? S har tyckt att M har fattat riktigt bra beslut att tillåta sekter att starta friskolor. Det är tydligt eftersom S har låtit det fortgå trots att de har suttit i regeringsposition... Så påstå inte att S egentligen är emot att sekter startar och driver friskolor. Sen kan man inte jämföra seriösa aktörer som driver friskolor med sekter som gör samma sak.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-02 22:36:27 följande:

Helsike vilken genomklappning av Jimmie Åkesson ikväll. det kan inte ha känts lätt att bli uppläxad av Carl Bildt på det sättet. Nej det här var verkligen inte SDs kväll. :)

Såg vi samma program? CB gjorde bort sig så fruktansvärt. Hans vänsterpopulism lyste klart. Roligast var att han sa att han är emot EU om fel partiet får makten i europeiska länder. 1-0 till Åkesson.
  • Anonym (Nyfiken)
    KillBill skrev 2018-09-03 07:53:38 följande:

Emmanuel Macron fick frågan om vad han tyckte om att partiledaren för SD inte kunde välja mellan Vladimir Putin och Macron. Att Jimmie Åkesson inte kunde välja mellan Vladimir Putin som är president för ett land där homosexuella förföljs och där pressfrihet och mänskliga rättigheter är starkt hotade och där efterlevandet av demokratiska grundprinciper ifrågasätts och Emmanuel Macron som är president för en väl fungerande demokrati är graverande för Åkesson.  

Nej det är inte det. Varför ska man välja mellan pest eller kolera för att en reporter försöker skapa en situation som inte existerar och aldrig kommer att göra det? Det är fiktivt. Varför skulle han välja? Ni som gör något av detta, ni som inte förstår att man kan avstå från att leka, det är ni som har allvarliga problem, inte Åkesson. Svenska folket har sett igenom era provokationer, förutom de som är vänster som inte kan tänka själva utan som tror allt som staten säger.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Mp) skrev 2018-09-03 11:10:43 följande:

Ahahahahaha, fy fan vad SD-are är slut i huvet. Att kalla självaste Carl fucking Bildt för ?vänsterliberal? när han är Moderat Classic, alltså den gamla skolans moderat, högadlig och överklass, så moderat man kan bli osv.

Enligt vänsterliberaler är han ju rikskapitalist.

Tycker man att Moderaterna är vänsterliberala säger det en hel del om hur långt ut på skalan man själv är (nazist alltså).

Han påpekade att EU inte kan existera om högerpartier har makten i Europas länder. Han må kallas höger på en blek svensk skala men i verkligheten har han inget problem att samverka med vänstern.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (A) skrev 2018-09-03 16:53:40 följande:

Det är inte riktigt samma sak.

Kan du förklara skillnaden? Visst M är fransos och P är ryss. Vad är skillnaden mellan att de två länderna försöker påverka svenska valet?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?