Inlägg från: Anonym (Rt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rt)

SD varför är du för / emot?

Anonym (Affe) skrev 2018-07-24 21:12:23 följande:

"Utmaningar", där kom ordet. Inga problem?

Utmaningar är något positivt
  • Anonym (Rt)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-30 22:06:32 följande:

Förklara vad som är läskigt med ideologin?

Att man vill följa FN konventionens regler för kvotflyktingar, och ta emot flyktingar i ett tempo vi kan klara av? Det är viktigt att de blir välintegrerade, och sedan 2015 har det bara gått i rask takt utför. Att hjälpa betydligt fler människor i närområdena än att hjälpa betydligt färre i Sverige?

....min hemstad Malmö är inte sig lik längre :(

Tack o lov finns det andra grupper som inte tolererar mycket av den kultur de nyanlända kommer med. Men att tryggheten inte är densamma är ett faktum.

Fler saker som inte är relaterade till detta? De är för kärnkraft, och det är den renaste och kraftfullaste energikällan.

Abortgräns vid 12 veckor som resten av EU länderna = ja tack (är kvinna själv och mamma, och anser att det ska till mycket starka själ att göra abort senare).

Tiggeriförbud = absolut, likt andra nordiska länder.

Fördjupa gärna vad som är fel med deras ideologi? Den sägs ju vara rätt lik Moderaternas för övrigt...

Det är klart att Malmö inte är sig likt när intoleransen, främlingsfientligheten och hatet ökar mot den mest utsatta gruppen i samhället. En oroväckande utveckling! Om SD får hållas brakar snart helvetet löst.
  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-07-31 00:41:56 följande:

Det är väl uppenbart att det är mord, sprängningar och andra problem i Malmö som  orsakat eventuell intolerans och främlingsfientlighet, och inte tvärt om.

Malmös problem började långt innan de senare årens invandring som inte har något med mord och sprängningar att göra. Hatet och främlingsfientligheten fanns innan dess...Peter Mangs mord och mordförsök på personer med utländsk härkomst är ett exempel.
  • Anonym (Rt)
    Ture888 skrev 2018-07-31 08:36:48 följande:

Peter Mangs i all oära, men det han gjorde bleknar jämfört med alla gängskjutningar som förekommit i Malmö på grund av invandringen där folk inte får jobb (för att de saknar språket och kompetensen) och istället börjar tjäna pengar på kriminalitet eftersom det i många arabiska kulturer anses skämmigt att ta hjälp av regeringen.

Förklara gärna dessa kulturer och kom med relevant fakta.
  • Anonym (Rt)
    Ture888 skrev 2018-07-31 10:52:39 följande:

De är vana vid att ta hand om saker och ting själva (och inom familjen) istället för att anmäla till myndigheter som vi i Sverige gör (eftersom myndigheterna i deras hemländer inte fungerar). Att leva på bidrag från samhället är för dem extremt förnedrande, då är det mer attraktivt att begå brott och göra sig ett namn i dem kretsarna istället.

Precis som jag antog...du har ingen fakta att komma med eftersom du bildat dig en egen uppfattning som är baserad på hörsägen. Med andra ord; du har ingen aning om vad du pratar om!

Sluta tro på vad folk skriver på nätet, det leder bara till okunskap och destruktiva handlingar.
  • Anonym (Rt)
    Ture888 skrev 2018-07-31 14:54:48 följande:

OK, så berätta hur man får fram fakta om ett helt folk då. Hur vill du att den undersökningen ska vara upplagd? Berätta.

Sedan baseras inte det jag säger på andra, utan på vad jag själv ser och upplever. Åk ned till arabländer själv så får du se hur de lever. Det har jag gjort.

Men kära nån! Du kan väl inte dra alla araber över samma kam! Det är stora skillnader i hur folk lever i olika muslimska länder, och även regionalt. Sluta nu upp med dina fördomar!
  • Anonym (Rt)
    Anonym (För SD) skrev 2018-07-31 14:36:00 följande:

Våldtäkter på ljusa dagen och på kvällar tänker jag som kvinna speciellt på, och gruppvåldtäkter. Men i dagens Sverige får man inte längre nämna etnicitet/härkomst på brottslingar. Antagligen för att man är rädd för att det ska komma fram vilken grupp som är överrepresenterad.

Skrämselpropaganda!!! De allra flesta våldtäkter i Sverige begås av svenska män ...i hemmet! Detta är något som media blundar för och istället riktar blickarna mot invandrare.
  • Anonym (Rt)
    Ture888 skrev 2018-07-31 15:28:09 följande:

Det gjorde jag inte heller. Skrev inte att ALLA araber är likadana. Men folk formar sina länder, och vill du se vad det är för skillnad mellan Sverige och arabländerna är det bara att besöka valfritt arabland för att uppleva kulturen.

Jag lovar att du kommer märka skillnad.

Jag vet att det är skillnad eftersom jag både bott och jobbat i olika muslimska länder...våldtäkter och mord är lika brottsligt och otänkbart där som här.
  • Anonym (Rt)
    Ture888 skrev 2018-07-31 15:49:22 följande:

Vilka länder har du bott och jobbat i. Vet att det är stor skillnad på hur man definierar "våldtäkt" i Sverige jämfört med arabländerna.

Sluta älta din okunskap! Jämföra Sverige med arabländerna! Börja med att jämföra alla "kristna" länder, exempelvis Sverige, Mexiko, Italien, Kenya och se om dessa länder är lika. Jag lovar dig att skillnaderna i de muslimska arabländerna är lika stora.

Tack och hej!
Svar på tråden SD varför är du för / emot?