SD varför är du för / emot?
Då har dre gått för långt. Hen kan vara ett användbart ord i vissa sammanhang, men inte när man faktiskt kan säga han eller hon. Tex " Han vill inte det" . " Gör inte så mot honom eller henne".
Då har dre gått för långt. Hen kan vara ett användbart ord i vissa sammanhang, men inte när man faktiskt kan säga han eller hon. Tex " Han vill inte det" . " Gör inte så mot honom eller henne".
Har bilden något med genuspedagogiken på förskolan att göra ? Nä - det har det ju inte.
Men i övrigt. Om min man började klä sig på det viset - hade jag inte tyckt att det var snyggt eller passade på honom.
Men samtidigt finns det andra som faktiskt vill klä sig så - och då får de det för mig. En del skulle påstå att det är vänsterradikalt eller Fi röstare som är av den åsikten.
Fadt det kan ju faktiskt även vara av liberal åsikt som man tycker att folk ska vara fria att välja sina kläder själva.
Jag lever i den verklighet som finns utanför dörren, till exempel på arbetsplatser! Har du provat det någon gång...arbeta alltså? Eller du sitter framför datorn/telefonen och skapar din egen alternativa värld, precis som majoriteten av SD-anhängarna?
Jag har inte skrivit något om varför jag inte kommer rösta.
Här kommer mina argument emot: (var och en på denna lista skulle enskilt göra att jag inte kan rösta på ett sådant parti)
De har en väldigt nära i historien rasistisk bakgrund. Jag har väldigt svårt att tro att de skulle ha "tvättat" bort dessa element helt och hållet än.
Dessutom visar det sig gång att många medlemmar fortfarande har dessa åsikter. De är inte regeringsmässiga i meningen att deras program inte sitter ihop. De har inte tillräckligt med kunniga människor i sitt parti, eller en realistisk ekonomisk politik,
De har de flesta partiavhoppen (utslängningar) De vill inskränka kvinnans rätt till sin egen kropp (inkluderande abort) etc
Jag pratar om arbetsplatser generellt! Har bra koll på arbetssituationen i landet. Att du skulle försörja alla bidragstagare i landet ser jag som föga troligt. Dessutom är bidragstagarna just nu färre än någonsin tidigare. Bara så du vet! Vill också påpeka att de flesta bidragstagarna är de som får sjukersättning och förtidspensionärerna.
Enligt SDs politik ska dem inte arbeta för genus. Det handlar inte direkt om ?hen? eller vem som leker med vad. Det handlar om hur vi behandlar varann. Att det ska va OK att vara annorlunda, att vi inte ska behandla barn olika utifrån kön, för det gör vi. SD vill inte arbeta för det och det faller inte med vad jag tycker är bra. Det betyder att alla får göra som dem vill, skit bra. Men det betyder också att en lärare kan om den vill, säga åt pojken att det inte är lämpligt att komma med klänning på förskolan för det är till för tjejer. OM inte förskolan arbetar med genus och suddar ut stereotypiska föreställningar. Men om SD får välja så är det inget som de kommer att arbeta för. För de lägger dem sig inte i. Vilket i sin tur kommer påverka vår framtid som gör att män har den största makten i samhället eftersom det har de även i skolorna, som pojkar och inget kommer att förändras. Jag vill att mina döttrar ska ha samma rätt att prata i klassrummet, att deras röst i konferensrummet ska vara betydande även om dem inte är en man. Det handlar kort och gott om vi behandlar alla lika. Oavsett kön.
Ja precis! Att det ska ske på myndighetsnivå med allt var det innebär, lång väntetid, processer etc. kvinnan kommer inte få göra abort vid den tidpunkten hon vill heller utan kommer behöva vänta.. vilken fruktansvärd situation och kris!
Och det här med att det är ett liv, såg en kommentar att det är i kvinnans kropp men på nåt sätt är det inte kvinnans beslut eftersom graviditeter på nåt sätt är ?utanför? kroppen.. låter ju jätte konstigt. Ungefär som att man kan plocka ut ett foster i vecka 15 och det klarar av att leva på utansidan, det är vid v 22 som barnet kan överleva på utsidan. Så jag förstår inte hur dem tänker att graviditeten inte är hos kvinnan och hennes beslut. Självklart påverkas kroppen vid en gravdidietet .. jätte konstigt resonemang tycker jag.
Varför är det sinnessjukt?
Varför då inte sätta vecka 21 istället, eller kanske en löpande siffra knuten till medicinska framsteg?
Det är en morallag som inte har medicinsk grund.
Nej, återigen visar SD anhängare att de inte har koll på fakta.
Det är ca 10% som överlever.
Men varför är det sinnessjukt?
Du har inte läst på eller förstått motargumenten, eller?
Kan du redogöra för motargumenten som du anser är sinnessjuka?
Din länk säger ingenting om 50% för födda vid vecka 22.
www.lakartidningen.se/OldWebArticlePdf/1/12114/1551.pdf säger 10%.