• nihka

SD varför är du för / emot?

tobbe01 skrev 2018-07-21 23:35:55 följande:
    ?? Fattar inte vad du menar. Har du kossor som är moderater? Hur har du luskat ur dem det? Varför är dom moderater? Är det inte bättre om de röstar på det gamla "bondepartiet" Centern. ....eller finns det inget landsbygdsparti på riktigt längre? ......Kanske är landsbygden körd och inte mig emot. Jag älskar staden.
    För att jag är det. Så klart.

Du tänker för snävt och utifrån fördomar om det du inte känner till.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:36:22 följande:
    Du låter lika moderat som Che Guevara.
    Det är vanligt att SDare inte förstår att vara emot SDs politik inte automatiskt är detsamma som att vara "vänster".
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-21 23:40:23 följande:
    Det är väl just de som de vågar Skrattande

Det är ju SD:arna som är regimkritikerna. De som är modiga och de som vågar ifrågasätta missförhållanden i samhället. De som vågar vara politiskt inkorrekta.

Egenskaper som jag ser väldigt positivt på.
    Nej, SDare är de tvångsmässigt gnälliga och så gnälliga att de till och med är emot sin egen grundpolitik som assimilering fast inte assimilering utan (vissa) minoritetsfolk (kanske).
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 23:48:50 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i MEN här i Västernorrland har det regnat rätt kraftigt hela dan. Vi brinner inte inne i lagårdar och häbberen.
    Vad bra! Då kan du fara dit från Jämtland så skickar jag hjälp på plats. Bry dig inte om röken eller lågorna. De är inte farliga eftersom det regnar på sina håll:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/flera-pagaende-brander-i-lanet-las-om-dem-har
  • nihka

Hur ska ni ha det? Assimilering eller inte? Assimilering och att erkänna minoritetsfolk (om än bara vissa) går ju stick i stäv med varandra.

tobbe01 skrev 2018-07-22 00:11:17 följande:
    Kan du utveckla? Varför är vi SD:are mot assimilering? Minoritetsfolk? 

• nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-22 00:19:54 följande:
    jämtar, dalmasar och västernorrlandsinvånare är alla välkomna att söka asyl i Stockholm.
    Jaså, du har fattat lite mer var det brinner nu, men de kanske hellre vill åka till släkten i Norge. Eller Kanada.

Lika luddig eller ännu luddigare uppfattning om hur det är ställt med krig/eld upphör/fred ute i den stora världen?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-22 00:22:31 följande:
    ?? Varför ska jag åka till Jämtland och leka brandman? Lugna dig en smula och TÄNK även om det är som ett töcken.
    Släpp fantasierna om att leka brandman.

Om inte du vill fly från Jämtland till Västernorrland så kan andra SDare göra det så kommer hjälp "på plats."

Lovar.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-22 00:26:14 följande:
    Så SD erkänner inte att det finns samer i Sverige? Det är ju riktigt märkligt. De har ju sitt eget sameting och en rejäl makt i sin sfär. Säger Jimmie att de inte finns eller vad säger han? Värt att notera är att "äkta" samer (blodsband släktled) INTE kallar sig svenskar utan SAMER:
    Var frågan otydligt ställd? Jag försöker med stora bokstäver:
    HUR SKA NI (SD) HA DET? ASSIMILERING ELLER INTE? ASSIMILERING OCH ATT ERKÄNNA MINORITETSFOLK (OM ÄN BARA VISS) GÅR JU STICK I STÄV MED VARANDRA.

Eller visste du inte att SD som enda riksdagsparti förespråkar assimileringspolitik?
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-22 00:46:24 följande:
    Ja jag vet faktiskt inte om SD tycker att samerna ska skita i sitt sameting och bli svennebanan fullt ut. Har svårt att tro det för det verkar obegåvat. Liksom samer är inga stackars rumpnissar som jojkar i fjällen utan de är starka medborgare i vårt land OCH SAMER.
    Summa summarum, du vet inte vilken politik ditt parti SD står för assimilering eller att tillåta (om än bara vissa) minoritetsfolk. Vad ovanligt. Ytterligare en SDare som inte vet vad de röstar på.

Din inställning till minoritetsfolk stämmer bättre överens med vilket som helst av de andra riksdagspartierna som förespråkar integreringspolitik. Assimilering som är en grundbult i SDs ideologi även om de velar i frågan i sin iver att inte stöta sig med någon är förstås oförenligt med minoritetsfolk.
  • nihka
    Gabbe76 skrev 2018-07-22 02:06:05 följande:
    Faktum är ju att det brinner lite överallt i Sverige.
    Jag pratade om skogsbränder och var de finns har du synnerligen dålig koll på eftersom du uppmanade folk att fly från ett brandområde till ett annat.

Lika luddig eller ännu luddigare uppfattning om hur det är ställt med krig/eld upphör/fred ute i den stora världen?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?