Inlägg från: Anonym (För SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För SD)

SD varför är du för / emot?

lövet2 skrev 2018-08-04 21:46:57 följande:

Många troende i Svenska Kyrkan fastar varje år. "Nu är det jul igen" - om du sjunger i genom texten där, så hör du att mellan jul och påsk kommer fastan. Det är en gammal kristen tradition, som en vanlig ateistisk Svensson inte tänker på, men troende kristna gör det. Reglerna är inte samma som för muslimerna, men lik förbaskat är det fasta.

Alla troende jag känner, anser att Gud står över lagen. För kristna är det inte ett jättestort problem, eftersom svensk lag är skriven med kristendomen som grund. Men om de måste välja, så följer de Guds lag i stället för Sveriges lag.

Det är bara inte så bra när guds lag säger att homosexualitet är fel, och att kvinnor inte har samma rättigheter som män, eller att vi otrogna icke muslimer inte är lika mycket värda.

Det är då det går snett för dessa/oss som det gjort i andra länder.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-10 16:06:40 följande:

Det gör vi och det bör vi fortsätta med...medmänsklighet före rasism och trångsynthet.

Till vilken gräns och helt utan vett?

Vår ekonomi måste klara det, det är inte gratis, och nej, vi tjänar inte på de nyanlända. Att tro att de alla direkt är ute och tjänar samhället och drar in skatt är naivt och felaktigt.

Vad ska finansiera det? Kan vi inte rädda fler äkta flyktingar i närområdet istället, där pengarna gör större nytta för långt långt fler?

Vi måste kunna klara av att integrera dem. Det gör vi inte i den takt de kommit in nu. Det är inte folk från närområdet, det är folk med en helt annan världsbild.

Att vi först och främst bara ska ta emot flyktingar som uppfyller FNs krav på vad en flykting är är väl också relevant. Inte dem som begått kriminalitet i hemlandet, eller ekonomiska migranter.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-10 23:58:28 följande:

Det är en fördel att skaffa kunskap innan man öppnar mun! Du har uppenbarligen ingen koll!!!

Vad är fel? Rätta mig gärna
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Rt) skrev 2018-08-11 00:10:48 följande:

Jag kan börja med...ekonomiskt tjänar vi på invandringen. Naturligtvis inte initialt, men i längden! Detta kan du kolla upp.

Jag behöver bevis. Visst tjänar vi på invandring, men då är den ofta från väst.

www.economist.com/the-economist-explains/2017/06/23/how-immigration-is-changing-the-swedish-welfare-state

www.breitbart.com/london/2017/12/17/sweden-raise-retirement-age-pay-mass-migration-population-growth/

(Jag litar inte riktigt på svensk PK-media längre).

Var där mer?
  • Anonym (För SD)
    Padirac skrev 2018-08-12 11:27:21 följande:

Det du beskriver är ett problem som måste lösas, de tillfälliga passkontrollerna på öresundsbron som jag levt med i mer än 2,5 år är en del av den problemlösningen.

De kollar ju inte ens alla i passkontrollerna... sist körde jag över och tjejen i tullset vinkade bara förbi mig.
  • Anonym (För SD)

Såg just DIs debatt och tyckte både Kristersson och Björklund gjorde starkt intryck.

Men för mig faller rösten på dem bort just för att de inte vill förhandla med SD. För mig är det helt fel att man vill utestänga dem vid förhandlingsbordet oberoende av hur många röster de får, oavsett hur många mandat de får. Det är inte demokrati i mina ögon. Att de hellre samarbetar med dem som står långt borta från deras och min ideologi (S), gör det omöjligt för mig att rösta på Alliansen. Väldigt synd då jag står nära M i väldigt mycket och gillade starkt hur båda två hanterade större delen av debatten.

• Anonym (För SD)

Det är ju så, det står inte långt ifrån.

Dessutom är SD tydligt för kärnkraft och sänkt gräns till EU normalen för aborträtt, och för fritt val för familjer att välja vad som är bäst för dem i fråga om ledighet. Vilket även jag är för (yes jag är kvinna).

Tycker Island vill införa något vi bör anamma istället - straff för ojämlik lönesättning mellan könen.

Lika lön gör det mer sannolikt att ledighet delas lika. Tjänar män i regel mer är det mer lönsamt att kvinnan stannar hemma, och så har vi det i Sverige.

Men... straff för ojämn lön, där är vi tyvärr inte ännu. Jämlika Sverige.

Men det är inte viktigaste frågorna nej, men bifrågor där även SD vinner poäng hos mig.

Invandring och kriminalitet väger klart tyngre.

• Anonym (För SD)
    Anonym (---) skrev 2018-08-17 01:59:56 följande:

så du röstar inte på dom du egentligen sympatiserar med för att dom är 'dumma' mot SD? Då kan du ju inte rösta på någon då alla partierna är 'dumma' mot varandra och det är pajkastning och sandlådebeteende från alla inklusive SD.

man kan ju inte rösta på ett parti för att man tycker synd om dom man röstar väl på ett parti för att få till förändringar och där känns en röst på SD bortkastad eftersom det inte ger något i praktiken, stödröst åt M eller åt S, men är det allt man vill ha ut som väljare?Frågan är hur länge deras väljare kommer stå ut med att rösta på ett parti som nu i flera år har ställts utanför den riktiga makten trots att man är ett av dom största partierna, när blir sista droppen? Hur många år som man står och ser på hur SD stödjer antingen alliansregering eller en rödgrön regering.

Sd:s väljare är missnöjesväljare som bryter med sina partier när man blir frustrerad och inget händer, det har drabbat M och S osv och om man tror att det inte kan hända även SD så är man naiv

Jag har gjort 4 valtest och så låg i toppen på 2, så jo, nog allt håller jag med dem i mycket. Jag tycker inte synd om dem, men tycker det är bortkastat om de samarbetar på tvärs av blockgränserna bara för att stänga ute SD, som ju ligger närmre alliansens politik i övrigt. Jag vill inte rösta på alliansregering om de kommer samarbeta med vänsterblocket. Decemberöverenskommelsen har satt hemska spår.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-08-22 07:41:48 följande:

Varför skulle man det? Socialdemokraterna fick mer än 30% av rösterna i valet 2010 men Alliansen samarbetade inte med S ändå. Troligtvis kommer Vänsterpartiet göra ett bra val i år och få mer än 10% av rösterna. Tycker du att moderater och sverigedemokrater ska samarbeta med Vänsterpartiet om M och SD tar makten?

De borde samarbeta med SD framför vänsterblocket. SD?s övriga politik är mer i linje med alliansens.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Så enkelt är det) skrev 2018-08-22 19:40:34 följande:

Fel - Siffrorna visar ju klart och tydligt att SD skrämer svenska folket mer än invadringen.

För trots att många alltså är kritiska mot invandringen så är fler emot SD än för, det säger ju egentligen allt.

SD är alltså inget bra alternativ om man vill få till bra förändringar då SD står för förändringar som är mer skrämmande.

Har du belägg för det? Jag tror själv att det finns ett väldigt stort ?mörkertal? som är kritiska till att lilla Sverige tagit in över 600.000 migranter från Mellanöstern. Men det är en tro... låt oss se hur folk röstar.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?