Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 00:36:01 följande:
Återigen bevisar du att du inte är läskunnig. Länken du klagar på nu innehåller fullständig källinformation. Din dator eller internet-anslutning kanske inte klarar att ladda ner filen på 1.9 GByte som innehållar alla domar som statistiken bygger på?
För att packa upp filen behöver du programmet 7-Zip. För att läsa domarna behöver du en pdf-läsare. Behöver du hjälp med något mer kan du fråga här i stället för att kasta ur dig åsikter utan faktaunderlag.
Varför tror du att de senaste statistiska undersökningarna från BRÅ om brottslingars etnicitet är från 1996 och 2005?
Beror det på att ingen är intresserad, eller beror det på att PK-eliten som bestämmer inte vill att det görs fler sådana undersökningar?
Ha ha...läskunnig är jag...och källkritisk! Återigen, som sagt, den här undersökningen och den info som står i din länk ger jag inte mycket för. Man kan som du vet vinkla allt så det passar undersökningens syfte. I detta fall är syftet givet!
Jag förlitar mig hellre på BRÅs statistik som görs varje år.
En vacker dag ska jag förklara för dig vad källkritik är och innebär, men så länge du tillhör SD är detta inte möjligt eftersom...