Inlägg från: Anonym (Rt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rt)

SD varför är du för / emot?

Anonym (Juli) skrev 2018-07-31 17:52:33 följande:

Du har fel pjjonasson.wordpress.com/2017/10/23/ny-undersokning-om-utlanningar-och-sexualbrott/ Men antar att du är en av alla naiva feminister

Herregud!!! Har du hört talas om källkritik? Tror du verkligen din länk är en trovärdig källa? I så fall tycker jag synd om dig...okunskap är samhällets värsta fiende!

Nej, jag är varken naiv eller feminist. Men däremot bygger jag (till skillnad från dig) min argumentation på fakta och riktiga källor. Tyvärr är det många i vårt samhälle som inte orkar leta säkra källor (SD-anhängare) och istället förlitar sig på rasistiska argument.

Tack och hej
  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 00:36:01 följande:

Återigen bevisar du att du inte är läskunnig. Länken du klagar på nu innehåller fullständig källinformation. Din dator eller internet-anslutning kanske inte klarar att ladda ner filen på 1.9 GByte som innehållar alla domar som statistiken bygger på?

För att packa upp filen behöver du programmet 7-Zip. För att läsa domarna behöver du en pdf-läsare. Behöver du hjälp med något mer kan du fråga här i stället för att kasta ur dig åsikter utan faktaunderlag.

Varför tror du att de senaste statistiska undersökningarna från BRÅ om brottslingars etnicitet är från 1996 och 2005?

Beror det på att ingen är intresserad, eller beror det på att PK-eliten som bestämmer inte vill att det görs fler sådana undersökningar?

Ha ha...läskunnig är jag...och källkritisk! Återigen, som sagt, den här undersökningen och den info som står i din länk ger jag inte mycket för. Man kan som du vet vinkla allt så det passar undersökningens syfte. I detta fall är syftet givet!

Jag förlitar mig hellre på BRÅs statistik som görs varje år.

En vacker dag ska jag förklara för dig vad källkritik är och innebär, men så länge du tillhör SD är detta inte möjligt eftersom...
  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 12:07:19 följande:

Du har inte presenterat en enda siffra från BRÅ's statistik som stöder dina påståenden. Hade du verkligen läst BRÅ's statistik borde du veta att de inte längre får göra statistik över brottslingars etnicitet. Deras senaste statistik är från 2005, och den ger inget stöd för din ståndpunkt.

Fakta var för obekväma för beslutsfattarna, men i stället för att försöka lösa problemen så förbjuder man statistiken i bästa öststatsanda.

Det enda sättet att få fram statistik är alltså att gå igenom domstols-domar, men det accepterar du inte för att du är "källkritisk".

Var god och presentera de källor som du använder som underlag för dina påståenden.

Som sagt, vi tar den diskussionen när du på ett nyktert och vaket sätt kan bedöma och se vinklingen i den undersökning du presenterar.
  • Anonym (Rt)
    Anonym (xyz) skrev 2018-08-01 13:13:43 följande:

Vi kan diskutera de senaste officiella från BRÅ, som är från 1996 och 2005, men jag antar att du inte har läst dem heller? Är du kritisk mot alla källor som inte stämmer med din uppfattning?

Jag är kritisk mot den snedvridna och verklighetsfrånvända värld SD försöker pracka på människor genom terror...skrämmas med hot om våld och våldtäk. Det är inte okej!
  • Anonym (Rt)

Hur kan man vara för ett parti utan politik och illusioner? Det enda SD kan är att skrämmas med att muslimer är onda...

Finns det verkligen människor som är så dumma att de tror på sånt här trams? Tydligen! Stackars oss svenskar om SD får makt. Då är det slut med svenskheten!

• Anonym (Rt)
    Anonym (Olle.P) skrev 2018-08-05 02:27:20 följande:

Bara jag som tycker att bilden är smått patetisk? Tror aldrig att Jimmie skulle ställa upp på ett sådant fjäskande.

Jimmie gillar ju inte människor som avviker från hans svenskhetsnorm...
  • Anonym (Rt)
    Padirac skrev 2018-08-06 22:44:54 följande:

Hur kan jag ha fel om något som är sant? Eller förnekar du SDs historia, prohram och politik?

Jag menar att du har fel i din analys och slutsats - exemplet jag ger är Danmark där partiet mostavrande SD inte tigits ihjäl utan tagits in i regeringen och vars politik genomdrivits. Du säger sjäkv att det är ännu svårare att vända Danmark.

Så att du upprepar att del är fel att säga sanningen och rätt att genomdriva SDs politik menar jag är osant.

SDs framgångar beror på andra saker - det finns väl beforksat vad som göder populistiska partier och hur de drar nytta av skeenden i samhället.

Ska jag tro på forskningen eller på det du upprepar som jag anser kan beläggas både med exemplet Danmark och med forskningen.

Ja, tyvärr målar SD enbart upp en svart onyanserad bild av samhället. De saknar egen politik och försöker skrämma människor genom att förmedla en bild av ett mörkt och farligt Sverige. En bild som helt saknar grund!
  • Anonym (Rt)
    klyban skrev 2018-08-07 06:29:24 följande:

Problemet är att denna invånarantal ökning, det kan man se effekterna i samhället och det faller inte väl ut.

Det hjälper SD utan de behöver lyfta ett finger idag.

Sen hatretoriken de har, högervindar och avsaknaden av alternativ och rösta på om man anser att vi har för mycket invånare.

Detta är flera som leder till ett ökad SD.

Ja tyvärr, bortsett från att Sveriges ökning av befolkning gynnar oss och vår ekonomi. Invandringen ger oss i runda slängar 65 miljarder kronor om året. Tyvärr ser högeridioterna bara de initiala kostnaderna och inte att vi går med ekonomisk vinst i längden.

Invandringen sedan 60-talet har ökat vår budget med ca 1000 miljarder.
  • Anonym (Rt)

Tråkigt med denna inskränkta trångsynthet. Även en obegåvad bör kunna se vinningen i invandringen. Tyvärr tänker inte SD längre än näsan räcker. Det är Tack vare invandringen, främst på 60-talet, som gör Sverige till ett av världens rikaste länder. Så sluta med ert trams och skrämseltaktik. Kunskap är nyckeln till framgång.

• Anonym (Rt)
    Anonym (Folket.) skrev 2018-08-09 22:59:13 följande:

Vad är problemet med att erkänna att vi inte har europas striktaste migration utan tvärtom ligger i topp 3 för 2017?

Jag förstår inte din logik, en ger ett påstående som är fel, jag ger statistik som motsäger påståendet. Fakta är inte rasistiskt, vad är problemet med att bara hålla med om att Sverige fortfarande är ett av de land i europa som tar in flest.

Det gör vi och det bör vi fortsätta med...medmänsklighet före rasism och trångsynthet.
  • Anonym (Rt)
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-10 23:50:05 följande:

Till vilken gräns och helt utan vett?

Vår ekonomi måste klara det, det är inte gratis, och nej, vi tjänar inte på de nyanlända. Att tro att de alla direkt är ute och tjänar samhället och drar in skatt är naivt och felaktigt.

Vad ska finansiera det? Kan vi inte rädda fler äkta flyktingar i närområdet istället, där pengarna gör större nytta för långt långt fler?

Vi måste kunna klara av att integrera dem. Det gör vi inte i den takt de kommit in nu. Det är inte folk från närområdet, det är folk med en helt annan världsbild.

Att vi först och främst bara ska ta emot flyktingar som uppfyller FNs krav på vad en flykting är är väl också relevant. Inte dem som begått kriminalitet i hemlandet, eller ekonomiska migranter.

Det är en fördel att skaffa kunskap innan man öppnar mun! Du har uppenbarligen ingen koll!!!
  • Anonym (Rt)
    Anonym (För SD) skrev 2018-08-11 00:06:07 följande:

Vad är fel? Rätta mig gärna

Jag kan börja med...ekonomiskt tjänar vi på invandringen. Naturligtvis inte initialt, men i längden! Detta kan du kolla upp.
  • Anonym (Rt)
    klyban skrev 2018-08-25 10:27:16 följande:

Så vi äger inte våra kroppar längre, så ingen Demokrati då!

För man kan knappast leva i en demokrati där man inte ens har bestämmande rätt över sin egna kropp.

Denna är till 100% importerad ifrån USA och bristen på egna åsikter.

Sd är emot all form av demokrati! Kan ju finnas någon som missat det.
  • Anonym (Rt)
    klyban skrev 2018-08-29 16:44:32 följande:

Vet inte, kanske dom är i förlängningen, det beror på hur länge vi låter invånarantalet öka utan man kommer ikapp med infrastrukturen.

Och där sen har vi hur mycket makt vi kommer ge  till SD.

Desto längre vi väntar med att inse att öka invånarantalet artificiellt inte fungerar för tillfället.

Desto svårare kommer det bli att marginalisera SD till det parti dom är.

Vi ser ju andra som gjort detta misstaget, och nu är de chanslösa att marginalisera ett parti till dess verkliga följare.

Mitt förslag är att hänga lapp på luckan och säga, nej ingen får komma hit.

Utan först ska vi bygga ikapp vår infrastruktur och göra invånarna vi har redan glada.

För idag handlar det inte längre om rasism, utan om ett fungerande samhälle.

Och det har vi inte idag och som vi är vana vid och även kan kräva.

Vi har ett fungerande samhälle...ett av de bäst fungerande i världen (enligt massor av oberoende undersökningar). Att ge en röst på SD är att säga nej till vårt välfärdssamhälle och säga ja till kaos och elände.

Tyvärr är det många i samhället som inte vet bättre och tror på SD:s påhittade skrämselpropaganda.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?