SD varför är du för / emot?
Var faktiskt inne ett tag på att rösta på SD. Seriöst. Jag blev nästan irriterad på folk som hävdade att de som röstar på SD var rasister. Det är verkligen inte jag!
Men ju mer man läser och hör så verkar det sjukt.
" Man ska inte få adoptera barn ifrån annat än nordiska länder". Säger ju lite.. De vill verkligen inte få in mer medborgar som ser "utländska" ut.
De vill sänka abortgränsen. Va fan gör man om man går över gränsen? Många märker ju inte att de är gravida förrän efter några månader. Med vilken rätt ska de bestämma över kvinnors kroppar? Det är dessutom med stor marginal mest män i partistyrelsen. Rimmar rätt illa.
Bl.a. Bl.a. ..
Så nej jag har lagt ner tanken på SD.
Sen tänker de rätt i vissa lägen också. Men nä.. tror det blir rått om de kommer till makten.
Det är min åsikt. Och efter jag blivit mamma själv och efter att ha upplevt missfal, och vet hur det finns folk som kämpar och drömmer om att få bli föräldrar, så ser jag andra lösningar för de som inte är redo att bli föräldrar, än att döda barnet.
Kan du länka till var i deras partiprogram det står att de inte vill att man ska få adoptera utanför norden? Låter lite för galet för att vara sant.