Inlägg från: Anonym (För SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (För SD)

SD varför är du för / emot?

Madde 35 skrev 2018-08-24 01:55:08 följande:

Var faktiskt inne ett tag på att rösta på SD. Seriöst. Jag blev nästan irriterad på folk som hävdade att de som röstar på SD var rasister. Det är verkligen inte jag!

Men ju mer man läser och hör så verkar det sjukt.

" Man ska inte få adoptera barn ifrån annat än nordiska länder". Säger ju lite.. De vill verkligen inte få in mer medborgar som ser "utländska" ut.

De vill sänka abortgränsen. Va fan gör man om man går över gränsen? Många märker ju inte att de är gravida förrän efter några månader. Med vilken rätt ska de bestämma över kvinnors kroppar? Det är dessutom med stor marginal mest män i partistyrelsen. Rimmar rätt illa.

Bl.a. Bl.a. ..

Så nej jag har lagt ner tanken på SD.

Sen tänker de rätt i vissa lägen också. Men nä.. tror det blir rått om de kommer till makten.

Ett foster är inte kvinnans kropp, det är en främmande del inuti kroppen. Om man går över gränsen får man isåfall som i resten av EU söka om undantag. Det är ytterst få som haft skyddat samlag som går över 13 veckor utan att förstå att de är gravida. Efter v 13 kallar man det för ett foster. Tycker inte man ska kunna döda de oskyldiga ofödda utan särskild orsak.

Det är min åsikt. Och efter jag blivit mamma själv och efter att ha upplevt missfal, och vet hur det finns folk som kämpar och drömmer om att få bli föräldrar, så ser jag andra lösningar för de som inte är redo att bli föräldrar, än att döda barnet.

Kan du länka till var i deras partiprogram det står att de inte vill att man ska få adoptera utanför norden? Låter lite för galet för att vara sant.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-08-24 10:45:12 följande:

SD vill förbjuda dubbelt medborgarskap. Detta kommer påverka tiotusentals finländare som antingen kommer förlora rösträtt i Sverige eller blir tvungen att kapa rötterna till Finland.

Ok, där dog det lite för mig också. Jag för kapa rötterna till Sverige då... och så mister de en som skulle röstar nu och kanske framöver.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-08-24 22:10:56 följande:

Först samer, sedan judar och nu finnar. Det är trots allt bra att det uppmärksammas före valet.

Fast... de skulle aldrig få igenom förslaget... SD har väl inget emot samer eller judar? Det har jag inte upplevt. Jag upplever heller inte att detta tilltaget skulle vara riktat mot finnar. Snarare mot turkar och folk från Mellanöstern som driver politisk propaganda i flera länder...
  • Anonym (För SD)
    Iarwain skrev 2018-08-25 07:51:06 följande:

Tycker du att det är ok att låta staten besluta om andra främmande delar inne i en människas kropp?

Ja, för att skydda den oföddas rättigheter, absolut!
  • Anonym (För SD)
    Anonym (grev) skrev 2018-08-30 10:03:52 följande:

Definiera "fungerande".

Det folk upplever är att det fungerar sämre idag än det gjorde förr och man tycker sig se att resurserna fördelas felaktigt.

Där tycker många att SD har en lösning på det problemet.

Precis. Jag tycker svenska samhället har förvandlats till ett kaos. Är arbetslösheten på en bra nivå? Går integrationen bra? Går skolan bra? Håller lektionerna måttet? Uppför sig barnen? Bilbränder, det är en komponent i ett bra samhälle?
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Kompenta?) skrev 2018-08-31 14:56:57 följande:

Ni som är för SD:s politik, vilka faktorer tycker ni är bra med deras politik förutom invandringsfrågan?

När ni väljer SD i kommun-, landsting-, och riksdagsval, hur väl känner ni till vilka representanter ni väljer in? Kan de t.ex. räkna? Har de koll på nationalekonomi? Hur vet ni att det inte är t.ex. NMR-medlemmar som kommer in på dessa mandat?

Det var inte många kompetenta i Löfvens regering...
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Kompenta?) skrev 2018-08-31 15:10:59 följande:

Det säger jag inte heller. Men svara gärna på frågorna för jag är uppriktigt nyfiken.

Har svarat förr; men bl.a. sänkande av abortgräns, att de är för kärnkraft, hårdare straff för brottslingar, och att de i övrigt är på ganska bra linje med de borgerliga.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (blow my mind.) skrev 2018-09-01 00:01:27 följande:

varför vill du sänka abortgränsen. (hoppas på en vänlig och sansad diskussion)

Har förklarat tidigare vad jag tycker :) Jag tycker att övriga EU har en förnuftig gräns på 12 veckor. Jag ser inte varför det ska vara fritt upp till vecka 20. Där tycker jag att det är bra att man ska söka för särskilda själ, då fostret blivit mer utvecklat. Själva aborten blir dessutom mer våldsam i vecka 20 jämfört med vecka 12 för alla inblandade.

Jag tycker att det finns en gräns för när man ska se till fostrets bästa. För mig är den långt tidigare än vecka 20.

Min åsikt och jag känner många som delar den :) så ensam är jag inte.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-09-01 10:25:35 följande:

Du svamlar, det har aldrig varit fritt med aborter till vecka 20.  I Sverige får kvinnor själv fatta beslut kring en abort fram till vecka 18. Därefter så är det socialstyrelsens rättsliga råd som fattar besluten. 

Kan du förklara varför en kvinna i Sverige inte ska få bestämma över en abort i vecka 13? Det saknas helt och hållet medicinska argument för detta.

V 12 eller 13, någonstans måste ju gränsen sättas annars flyttar man fram och fram. Jag skrev att det är min åsikt dessutom. Jag tycker att man inte behöver längre betänketid än så, och har man särskilda skäl ska man givetvis ha rött att ansöka om det senare.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-09-01 10:20:25 följande:

I de flesta EU läder så har kyrkan påverkat abortpolitiken. Varför ska Sverige anpassa sin abortpolitik efter vad olika katolska och protestantiska kyrkor i EU tycker?

Nu svamlar du, katolska kyrkan är helt emot abort. Vad som gäller tex i DK eller Norge tex är väl ändå inte något kyrkan pressat för, det är en vettig ram helt enkelt.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-09-01 23:03:58 följande:

Varför inte låta gränsen vara där den är idag d.v.s. i vecka 18? De allra flesta aborterna utförs ju ändå före vecka 13 så antal aborter kommer inte minska särskilt mycket när SD vill förhindra kvinnor att själv fatta beslut om en abort. Det som händer är bara att det blir knepigare för det mindre antal kvinnor som uppmärksammar att det är gravida efter den 12 graviditetsveckan och krångligare för kvinnor som vill genomgå abort pga. av medicinska orsaker (modern eller fostret). 

Vad jag vet är det inte speciellt krångligt att få abort i DK pga medicinska orsaker. Tycker det är synd att anpassa en lag efter det fåtal det är som upptäcker en graviditet senare. Tyvärr slinker det igenom folk med dåliga anledningar som åh nej, min pojkvän dumpade mig, eller andra som plötsligt ångrar sig, eller ve,ar för länge (har själv kommenterat i sådana trådar här på fl).

V 12 funkar bra i övriga EU ingen som klagar, så det borde funka finfint i Sverige också. Rätten till abort finns, och möjlighet att söka om det senare finns.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-09-01 23:18:41 följande:

Faktum är att abortlagstiftningen fungerar utmärkt i Sverige och vi har som nation ingen anledning att anpassa den utifrån andra EU länder vars abortlagstiftning har påverkats av katolska och protestantiska kyrkan. Dessutom så är det många som misstänker att SD plan, i likhet med andra högernationalistiska krafter, är att begränsa abortlagstiftningen ännu mer och att begränsningen till den 12:e veckan är bara ett första steg.  Att SD kräver att sjukvårdspersonal ska ha rätt att vägra att ge vård till kvinnor som vill genomgå abort eller som vill ha hjälp med preventivmedelsutprovning visar också att SD har en mycket extrem syn på aborter.

Nu kommer kyrkosnacket ännu en gång. Abortlagstiftningen funkar som sagt utmärkt i DK (där jag bott i många år) och det är ingen kyrka som pressar för 12 veckor. Med lägre abortgräns tror jag fler barnmorskor etc skulle vara ok med att de emellanåt utförde aborter, som det är idag förstår jag att de backar.

Att något parti skulle lyckas genomföra ett totalt abortförbud är helt omöjligt. Det kommer aldrig att hända.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-09-01 23:36:35 följande:

Titta på SDs kompisar i extremhögern i USA, där finns krafter som vill totalförbjuda aborter.

Känner mig inte alls oroad över att det någonsin skulle hända i Sverige.
  • Anonym (För SD)
    KillBill skrev 2018-09-01 23:34:24 följande:

En överväldigande majoritet av svenska folket står bakom nuvarande abortlagstiftning.

Tror igen att folk står bakom att vi har aborträtten, men är inte så säker på att en majoritet står bakom fri abort till v 18.
  • Anonym (För SD)
    Anonym (Active Measures) skrev 2018-09-10 23:30:05 följande:

Ska vi gissa att Ryssar är iblandade, insett att de har infiltrerat sig över allt idag.

De kommer bara mata och mata i och mata denna, tills vi spyr av skiten.

Och tycker Activce measures är en bra dokumentär och titta på, och hur vi ser samma Ryska taktik återupprepa sig en massa länder.

Och det började i med typ Ukraina., Georgien och nån mer, där man ville stiga in i västvärlden.

Och nu ser man exakt samma taktik av Trump och retorik.

Är bara 1/10 sann i den dokumentären, så är det mer illa än vad vi tror i USA.

Åh mainstream media hjärntvätt och deras ihärdiga försök att sätta dit Trump så att han inte kan bli omvald i 2020. För med hans framfart så blir det svårt att förhindra att han får 8 år som POTUS.
Svar på tråden SD varför är du för / emot?